به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، محمدمهدی سیدناصری، قائم مقام انتشارات ذکر در گفت و گوی اختصاصی با آزنیک، با بیان اینکه به طورکلی تولید، توضیع و فروش نشر کتاب در حوزه کودک و نوجوان نسبت به بزرگسالان از وضعیت بهتری برخوردار است، تشریح کرد: باتوجه به شکاف میان نسلی و بررسی تجربه پژوهشی در این زمینه، میتوان گفت که یکی از دلایل موفقیت نشر و توضیع کتاب در حوزه کودک و نوجوان بخاطر حضور والدین دهه 60 و 70 است، چراکه این پدر و مادرها با پیشینه مطالعاتی خود، تصمیم به سرمایه گذاری بیشتر در مسائل آموزشی، تربیتی و افزایش مهارت و توانایی فرزندان خود میگیرند.
به گفته پژوهشگر حقوق بین الملل کودکان، پژوهش، فرهنگسازی و مطالعه در حوزه کودک و نوجوان، سرشار از یک دنیای بدیع و ناشناخته است. اما این موضوع مشکلات و چالشهای بسیاری را به همراه دارد.
سیدناصری با اشاره به اینکه در حال حاضر، میزان اطلاعات دیجیتالی و سواد رسانهای کودکان و نوجوانان بیشتر از والدین است، ادامه داد: بطورمثال بعد از شیوع کرونا و خلق فناوری بلاکچین، شاهد عرصه دیگری از پدیدههای تکنولوژی در زندگی بودیم، طوریکه فضای مجازی و دیجیتال بخش جدایی ناپذیر از زندگیمان بوده و همین عامل، موجب بلوغ زود رس در کودکان و نوجوانان شد. لذا این موضوع باعث شد که سن رمان خوانی از 16،17 سال به هشت و نه سال تغییر پیدا کند.
پایان خبر//
آخرین اخبار