بازگشت به صفحه اخبار
دوشنبه 18-04-1403
دسته بندی: نگاه ویژه , فرهنگی و هنری ,
مدیرعامل کانون سندرم داون ایران:

تفاوت افراد سندرم داون در داشتن استعدادهای مختلف/ ضرورت به فعلیت رساندن علاقه های ذاتی

مدیرعامل کانون سندرم داون ایران با اشاره به انتشار خبر ویدیویی در رابطه با محمد حسین ۴۱ ساله در پایگاه تحلیلی خبری آزنیک گفت: تمام افراد سندرم داون همانند محمد حسین علایق و استعدادهای خاص خود را دارند که باید با کمک خانواده‌ها و البته حمایت‌های دولتی آنها را به فعلیت رساند.

پوراندخت بنیادی در گفتگو با آزنیک ادامه داد: بدون شک فعلیت رساندن استعدادهای بالقوه افراد سندرم داون می‌تواند در آینده آنها تاثیرات زیادی داشته باشد.‌ تشویق این افراد از طرف دیگران به خصوص خانواده آنها باعث خودباوری در آنها شده و اعتماد به نفس آنها را بالا می‌برد که در نتیجه آن شور و شعف خاصی در میان این افراد شکل خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: توجه به این مسئله و به کارگیری استعداد و توانمندی‌ها این افراد در محیط مثبت سبب تقویت روحی آنها می شود. افراد سندرم داون علی رغم داشتن مشکلات خاص خود با همدیگر متفاوت بوده که این تفاوت باعث بروز استعدادهای مختلف در آنها می‌شود.

بنیادی در پایان ضمن اشاره به اینکه هنر با روحیه افراد سندرم داون عجین شده، تصریح کرد: علاقه به هنرهای مختلف همانند نقاشی، نویسندگی، تئاتر و... بخصوص موسیقی با روحیه آن ها کاملا عجین بوده به نوعی که در یک آزمایش یکسان، تمام کودکان سندرم داون نشان دادند که با نواخته شدن موسیقی، واکنش های قابل توجهی را از خود بروز می دهند.

انتهای پیام//