بازگشت به صفحه اخبار
سه‌شنبه 29-06-1401
دسته بندی: اجتماعی

معلم منتخب:معلم در کلاس مانند یک دوست برای دانش آموزان است

معلم منتخب ورامینی، دوستی را رکن اصلی معلمی دانست و گفت: بهترین و بالاترین تاثیر را بر دانش آموزان یک دوست خوب می گذارد.


به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ زهرا طباطبایی دبیرعلوم اجتماعی شاغل در مدارس ورامین دارای رتبه برتر کشوری پایان نامه در سازمان پژوهش و مطالعات آموزش پرورش، مترجم کتاب نخستین داستان ها برای فکر کردن «انتشارات مدرسه»، چاپ مقاله علمی پژوهشی  «مجله تفکر و کودک» و دارای رتبه برتر سرگروه استانی علوم اجتماعی وروانشناسی است.
وی همچنین دارای عناوین و فعالیت هایی از جمله؛ رتبه برتر «طراحی سوالات استاندارد  کشوری درس جامعه شناسی و روانشناسی»، تدریس مجازی در پیام رسان شاد کشوری، پنج دوره رتبه برتر درس پژوهی «روانشناسی و علوم اجتماعی»، تهیه کتاب نوشت پنج درس «جامعه شناسی در دوران کرونا»، چاپ مقاله فرصت های آموزش مجاز، مقاله بررسی و راهکارهای مقابله با اضطراب دانش آموزان است.
دبیر ورامینی در گفت و گویی صمیمانه به سوالات مطرحه شده، پاسخ داد؛
به نظرشما یک معلم خوب دارای چه ویژگی هایی است وبه چه ظرافتهایی توجه دارد؟
یک معلم خوب دارای ویژگی هایی از قبیل،خوش اخلاقی، مسئولیت پذیری، ایمان و تعهد و قدرت بیان بالا است و باید روانشناسی نوجوانان را بداند.
در زندگی برای رسیدن به موفقیت با چه موانعی برخورد کردید و چگونه از آنها عبور کردید؟
هر زندگی سختی ها و موانعی دارد. من یاد گرفته ام در برخورد با موانع ابتدا آن مسئله را بررسی کنم و راه حل های مختلف را در نظر بگیرم و عجولانه تصمیم نگیرم. من  مثبت نگاه می کنم،  پیش داوری نمی کنم و با توکل و ایمان و آگاهی با مسئله مواجه می شوم. از افراد با تجربه کمک می گیرم و اگر آن مسئله در حد توان و قدرتم باشد آن را حل می کنم و شکرگزارم.
رفتار شما نسبت به دانش آموزان و نحوه برقراری ارتباط با آن ها چگونه است؟
معلم در کلاس باید مثل یک دوست برای دانش آموزان باشد.  بهترین و بالاترین تاثیر بر انسان را یک دوست خوب می گذارد.
شما در تدریس خود از چه روش ها و شیوه هایی استفاده می کنید که تفاوت ایجاد می کند؟
شیوه تدریس مشارکتی یعنی تدریس باید فعالیتی دو جانبه تلقی شود. این فعالیت درتعامل بین معلم و دانش آموز شکل می گیرد. البته این گونه تدریس  درگرو به کارگیری شیوه های خلاقانه  است.
دلایل موفقیت خود را چه میدانید؟
جستجو گری، تخصص، مثبت اندیشی، به روز بودن و انعطاف پذیری. همچنین مسئولیت پذیری، علاقه مندی به کار گروهی و انتقادپذیری از دلایل موفقیت من بوده است.
اگردوباره بخواهید شغلی را انتخاب  کنید، چه شغلی است؟
من بازهم با افتخار معلمی را انتخاب می کنم و سعی می کنم معلم بهتری شوم.
در امرآموزش چه مسائلی می تواند مانع پیشرفت تحصیلی دانش آموزان گردد؟
نابرابری فرصت‌های آموزشی، مشکلات اقتصادی و خانوادگی دانش آموزان، به کار گیری معلم غیر مرتبط با درس و عدم تخصص می تواند از این مسائل باشد. همچنین به عدم جذابیت محتوای کتاب درسی، عدم کاربرد مفاهیم آموخته شده در زندگی روزمره، فقدان انگیزه در بعضی دانش آموزان و معلمان نیز می توان اشاره کرد. همچنین عدم ارتباط والدین با مدرسه و فقدان روحیه جستجوگری در دانش آموزان مسائلی است که مانع پیشرفت تحصیلی می گردد.
چه اقدامات و برنامه هایی برای آینده دارید؟
آموزش به دانشجو معلمان و آموزش به پذیرفتگان ماده ۲۸ آزمون استخدامی که اول از مهر بایدجامعه شناسی تدریس کنند. همچنین زبان انگلیسی می خوانم و همینطور در حال نگارش مقاله‌ای پیرامون آسیب های اجتماعی مدارس.
امیدوارم با بهتر شدن بستر و زیرساخت های آموزش مدرن، مدارس به پارک فناوری تبدیل شود و در اولویت برنامه های دولت قرارگیرد و معلمان را بدون دغدغه معیشت ببینیم.

انتهای پیام//