بازگشت به صفحه اخبار
پنج‌شنبه 14-02-1402
دسته بندی: بین المللی
تنظیم‌کننده ارشد حریم خصوصی آمریکا:

«متا» کاربران کودک را در معرض خطر قرار می‌دهد

تنظیم‌کننده ارشد حریم خصوصی آمریکا، شرکت«متا»، صاحب امتیاز فیس‌بوک و اینستاگرام، را متهم کرده که کنترل‌های مناسب والدین را اِعمال نمی‌کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) همچنین تاکید کرده که «متا» باید از کسب درآمد از داده‌های کودکان منع شود.
در این بیانیه آمده است: بی‌تدبیری شرکت «متا»، کاربران جوان را در معرض خطر قرار داده و فیس‌بوک باید پاسخگوی شکست‌های خود باشد.

FTC همچنین تاکید کرده که در یک تحقیق مستقل، چندین شکاف و ضعف در برنامه حفظ حریم خصوصی فیس‌بوک پیدا کرده که خطرات قابل توجهی برای کاربران ایجاد می‌کند.

در این تحقیق مشخص شد که کاربران زیر 13 سال همچنان مجاز به شرکت در گفتگو با مخاطبانی هستند که توسط والدین بررسی نشده است.

FTC در ادامه، مجموعه‌ای از اقدامات را به این شرح پیشنهاد کرده است:

ممنوعیت کلی برای کسب درآمد از داده‌های کودکان و نوجوانان زیر 18 سال.
توقف راه‌اندازی محصولات جدید تا زمانی که مشخص شود آن‌ها کاملاً با قوانین حفظ حریم خصوصی مطابقت دارند.
محدودیت در استفاده از فناوری تشخیص چهره که بر اساس آن، «متا» ملزم به کسب رضایت کاربران برای هرگونه استفاده از فناوری تشخیص چهره است.

«اندی استون» سخنگوی متا در پاسخ به این بیانیه گفت که این اقدام یک «شلیک سیاسی» است. او همچنین «لینا خان» که ریاست FTC را برعهده دارد، به دشمنی با تجارت آمریکایی متهم کرد.

با این حال، FTC بر این باور است که «متا» به دفعات وعده‌های حفظ حریم خصوصی خود را نقض کرده و خواهان اقدامات سخت‌گیرانه‌تر برای محافظت از کاربران جوان است.


انتهای پیام//