بازگشت به صفحه اخبار
جمعه 11-01-1402
دسته بندی: بین المللی

بازداشت و محکومیت یک شهروند روس به دلیل نقاشی ضد جنگ دخترش

آلکسی موسکالیف، به دلیل نقاشی انتقادی دختر ۱۲ ساله‌ خود در مخالفت با حمله روسیه به اوکراین بازداشت و به دو سال حبس محکوم شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، این شهروند روس و مخالف جنگ، در خانه اش در جنوب مسکو، در حبس خانگی بود اما موفق به فرار شد ولی در بلاروس بازداشت شد. وی به اتهام "بی اعتبار و خدشه دار کردن وجهه ارتش روسیه"  به 2 سال زندان محکوم شده بود.

او به دلیل متن‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در انتقاد از جنگ علیه اوکراین، محکوم شد گرچه الکسی ارتباط با این نوشته‌ها را رد می‌کند.

وکلا و حامیان الکسی می گویند دردسر او از زمانی آغاز شد که دختر 13 ساله‌اش نقاشی در انتقاد از جنگ روسیه علیه اوکراین در مدرسه کشید.

در این نقاشی موشک‌های روسیه به سمت خاک و مردم اوکراین هستند. روی نقاشی هم نوشته شده بود "نه به جنگ و عظمت برای اوکراین"

وکیل الکسی گفت مدرسه با دیدن این نقاشی با پلیس تماس گرفتند و از دختر 13 ساله بازجویی شد. همچنین پدرش یعنی الکسی هم به دلیل کامنت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی به پرداخت جریمه محکوم شد. این کامنت‌ها در انتقاد از جنگ روسیه علیه اوکراین بودند.

تاکنون دو بار نیروهای پلیس برای بازرسی به آپارتمان الکسی یورش برده اند.

به دنبال انتشار عکسی از نقاشی دختر این شهروند روس، او با اتهاماتی روبه رو شد و این ماجرا باعث شهرت وی شد.

روزنامه تایمز انگلیس نوشت الکسی موسکالوف 54 ساله قبل از صدور حکم دادگاه، توانست از بازداشت خانگی فرار کند.

ماشا در نامه‌ای خطاب به پدرش که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و درستی آن به تایید وکیل خانواده نیز رسیده، به صدور این حکم اعتراض کرد و نوشت: «پدر، تو قهرمان من هستی. من عاشق تو هستم، تو بیگناهی و من همیشه در کنار تو خواهم بود.»

البته حکم دادگاه غیابی صادر شد، زیرا متهم ۵۴ ساله از حبس خانگی گریخته بود.حال رسانه‌های روسی  گزارش داده‌اند که آلکسی موسکالیف پس از فرار در بلاروس بازداشت شده است.

سازمان حقوق بشری روسی "مموریال" که ممنوع اعلام شده، گفته است که از نظر ما "موسکالیف یک زندانی سیاسی است".


انتهای پیام//