بازگشت به صفحه اخبار
سه‌شنبه 17-08-1401
دسته بندی: تصویری

مشکل مهمی در حوادث اخیر در مدارس نداشتیم/ در برخی مدارس اندک مشکلی بود که رفع شد

وزیر کشور در خصوص وضعیت مدارس در حوادث و ناآرامی‌های اخیر گفت: مشکل مهمی در اتفاقات اخیر در مدارس نداشتیم و در برخی موارد اندک مشکلی بود که با تذکر رفع شد.

توضیح وزیر کشور درباره دانش آموزان درگیر در حوادث اخیر/ باید با ملاطفت مشکل دانش آموزانی که خلاءهای روحی و فکری دارند را برطرف کرد 
 
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، احمد وحیدی در حاشیه نشست علمی ـ تخصصی مدیران ارشد ستادی و استانی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری آزنیک در خصوص نقش دانش آموزان در ناآرامی‌های اخیر کشور، اظهار کرد:
دانش آموزان ما دانش آموزانی انقلابی و متعهد هستند. ما مشکل مهمی در اتفاقات اخیر در مدارس نداشتیم. در بعضی از مدارس اندک مشکلی بود که با تذکراتی که به اولیاء و مربیانشان و خود آن‌ها داده شد توجه کردند و مشکلاتی هم اگر بود برطرف شد.

وی پیرامون برخی دانش آموزانی که در ناآرامی‌ها و حوادث اخیر دچار آسیب و مشکل هستند، گفت:
آن اندک دانش آموزانی هم که احیانا دچار یک آسیبی هستند و به هرحال دچار خلاءهای روحی و فکری هستند که بعضی از کارها را می‌کنند؛ باید با ملاطفت و مدارایی که صورت می‌گیرد انشالله مشکل آن‌ها برطرف شود.
وزیر کشور در پاسخ به این سوال که دانش‌آموزان چطور می‌توانند از کشور خود دفاع کنند، گفت:
ما مشکلی اصولا در دانش آموزان نداشتیم. عملکردشان خیلی خوب بوده است و البته دانش آموزان امید و آینده یک کشور هستند و طبیعتا باید خوب درس بخوانند و متعهدانه و مسئولانه با همه نیازمندی‌های کشورشان آشنا شوند و بتوانند بازیگران اصلی صحنه مدیریت آینده کشور خود باشند.

وحیدی در پاسخ به این سوال که وضعیت ساماندهی کودکان کار در چه شرایطی قرار دارد، تصریح کرد:
عمده مسائل و مسئولیت اصلی کودکان کار بر عهده عزیزان سازمان بهزیستی است اما به هر حال این یک موضوع اجتماعی است که باید همه دستگاه‌ها نیز کمک کنند. این موضوع در شورای اجتماعی مورد بحث و گفتوگو قرار گرفته است.

وزیر کشور در خصوص کودکان کاری که ملیت ایرانی ندارند، اظهار کرد:
در خصوص کودکان کاری که ملیت غیر ایرانی دارند، فعلا سازمان بهزیستیبه رغم این که شاید مسئولیت رسمی قانونی نداشته باشد، به آن‌ها نیز رسیدگی می‌کند و کارهای ارزشمندی کرده‌اند. ما در سازمان مهاجرینی که برنامه داریم تا انشالله آن را راه‌اندازی کنیم به این مسئله بیشتر خواهیم پرداخت.
 

انتهای پیام//