بازگشت به صفحه اخبار
پنج‌شنبه 26-08-1401
دسته بندی: تصویری

استقبال از کودکان و نوجوانانی که با موضوع کتاب فعالیت رسانه‌ای دارند

دبیر جشنواره ک‍تاب و رسانه در حاشیه اختتامیه بخش ایده‌پردازی این جش‍نواره، گفت: هر فردی چه در سن کودکی و چه در سن نوجوانی که فعالیت رسانه‌ای با موضوع کتاب داشته باشد ما از او استقبال می‌کنیم.



توجه به حوزه کودک و نوجوان در جشنواره کتاب و رسانه

 
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، سیاوش صلواتیان در حاشیه اختتامیه بخش ایده‌پردازی جش‍نواره ک‍تاب و رسانه و در پاسخ به سوال خبرنگار آزنیک در خصوص توجه به حوزه کودک و نوجوان در جشنواره کتاب و رسانه، اظهار کرد:
در این بخش از جشنواره، یعنی بخش رویداد ایده‌پردازی جش‍نواره ک‍تاب و رسانه، از ایده‌های راه یافته به مرحله نهایی که امروز ایده‌های خود را ارائه دادند، حدود 3 ایده به طور مستقیم و غیر مستقیم با موضوع کودکان و نوجوانان بود.
 
وی در ادامه افزود:
به عنوان مثال یکی از این ایده‌ها که ایده بسیار خوبی نیز بود و شبکه تلوزیونی اینترنتی کتاب تی وی نیز از آن حمایت کرد که قرار شد طرح تولیدی آن را برای تولید ارائه کنند، برنامه‌ای بود به اسم "کتاب اولی‌ها" که دقیقا مختص کودکان و نوجوانان است.
 

شناسایی و تقدیر از فعالیت‌های رسانه‌ای با موضوع کتاب

 
صلواتیان در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای فعالیت کودکان و نوجوانان در این جشنواره لحاظ شده است، خاطرنشان کرد:
جشنواره کتاب و رسانه، جشنواره‌ای است که فعالیت‌های رسانه‌ای با موضوع کتاب را شناسایی و تقدیر می‌کند و قاعدتا کسانی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند که فعالیت رسانه‌ای داشته باشند.
الزاما این فعالیت نباید فعالیت در شبکه‌های رسمی تلوزیونی یا رادیویی یا سایت‌های خبری و روزنامه‌ها باشد و در واقع یک حوزه جشنواره، فعالیت‌های افرادی است که در بستر رسانه‌های اجتماعی دارند فعالیت رسانه‌ای با موضوع کتاب می‌کنند. در این بخش ما هم استقبال می‌کنیم و هم پیشنهاد می‌کنیم که این مشارکت رقم بخورد. البته در این مرحله فراخوان جشنواره تمام شده است و ما در مرحله ارزیابی و پذیرش آثار هستیم و در این آثار، مواردی هم هستند از کسانی که نوجوان هستند.
 
دبیر جشنواره ک‍تاب و رسانه با بیان این که کودک نداریم ولی آثاری از نوجوانان نیز داریم، اظهار کرد:
هر فردی چه در سن کودکی و چه در سن نوجوانی فعالیت رسانه‌ای با موضوع کتاب داشته باشد ما از او استقبال می‌کنیم.
 

شایان ذکر است، صبح روز چهارشنبه 25 آبان‌ماه، اختتامیه بخش ایده‌پردازی جش‍نواره ک‍تاب و رسانه در خانه اندیشه‌ورزان با حضور علی رمضانی، مدیر عامل خانه ک‍تاب، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیاوش صلواتیان، دبیر جشن‍واره ک‍ت‍اب و ر‌سانه برگزار شد.
 
 
 
انتهای پیام//