بازگشت به صفحه اخبار
چهارشنبه 02-06-1401
دسته بندی: بین المللی

یونیسف پانسمان‌های مخصوص کودکان مبتلا به بیماری ای‌بی در ایران را خریداری کرد

با حمایت مالی دولت سوئد، یونیسف از طرف جمهوری اسلامی ایران و بنا به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پانسمان‌های مخصوص برای کودکان مبتلا به بیماری ای‌بی، یا بیماری پوستی پروانه‌ای را خریداری و وارد ایران کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، نماینده یونیسف در ایران، دکتر رابین ناندی، در این خصوص گفت: یونیسف تلاش می‌کند تا با کاهش اثرات منفی تحریم‌ها بر کودکان، از آنها حمایت کند. عملیات و مداخلات بشردوستانه نباید تحت هیچ شرایطی مختل شوند. یونیسف، سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انجام مطالعه‌ای مشترک در زمینه تاثیر تحریم‌ها در حوزه سلامت بر درمان بیماری‌های کودکان را بررسی کردند.
ذکتر رابین ناندی بیان کرد:درمان بیماری ای‌بی، به خصوص تهیه پانسمان‌های مخصوص از بازار بین‌المللی تحت تاثر تحریم‌ها میسر نبود. یونیسف دولت ایران را در تهیه این کالاها حمایت کرد. ما معتقدیم که عملیات و مداخلات بشردوستانه نباید تحت هیچ شرایطی مختل شوند. صمیمانه از دولت سوئد برای کمک مالی در تهیه این پانسمان‌ها تشکر می‌نمایم.
این پانسمان‌های زخم محصول شرکت داروسازی سوئدی مولنیکه، توسط مرکز تدارکات جهانی یونیسف در کپنهاگ خریداری شدند. اولین محموله پانسمان‌ها به وزن ۴/۴ تن برای توزیع میان خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به بیماری ای‌بی به وزارت بهداشت تحویل داده شد. در سال ۲۰۲۰، یونیسف با کمک دولت آلمان ۵/۸ تن پانسمان ویژه بیماران‌ ای‌بی وارد ایران کرد.
 

 عدم دسترسی به برخی داروها  ناشی از اثرات تحریم‌ها بر مبادلات مالی است

 
طبق گفته آقای ماتیاس لینتز سفیر  سوئد در جمهوری اسلامی ایران، «دولت سوئد خرسند است که توانسته در تهیه پانسمان‌های ای‌بی از یونیسف حمایت مالی نماید و با این کار باعث التیام درد افراد مبتلا به بیماری ای‌بی، که بیشترشان کودکان هستند، ‌شود. عدم دسترسی به برخی داروها و محصولات درمانی خاص در ایران یک مساله بشردوستانه ناشی از اثرات تحریم‌ها بر مبادلات مالی است. امیدواریم که راهکاری برای این مشکل پیدا شود و ما نیز از این راهکار حمایت خواهیم کرد.»
بیماری ای‌بی یک بیماری ژنتیکی نادر است . این بیماری باعث می‌شود پوست کودکان بسیار شکننده شود. بیماری ای بی زخم‌ها و تاول‌های دردناک مانند سوختگی درجه سه در سطح پوست ایجاد می کند. این شرایط معمولا در دوران نوزادی یا اوایل کودکی بروز پیدا می‌کند. بیماری ای‌بی هیچ درمانی ندارد، گرچه علائم خفیف این بیماری ممکن است با افزایش سن بهبود یابد.
 
 
انتهای پیام//