بازگشت به صفحه اخبار
دوشنبه 14-06-1401
دسته بندی: تصویری

تلاش برای تولید اولین واکسن کرونای کودکان در ایران

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا دراولین همایش ملی آسیب شناسی و مداخلات روانشناختی و اجتماعی کرونا از وضعیت تولید واکسن کرونا برای کودکان زیر پنج سال درایران و جهان گفت.

به گزارش پایگاه تحلیل خبری آزنیک، محمدحسین سپهر درباره لزوم اقناع جامعه برای تزریق واکسن کرونا گفت: اساتید، پزشکان و اصحاب پژوهشی باید محاسن تزریق این واکسن را در کنار معایب عدم تزریق آن به صورت شفاف به مردم ارائه کنند. اگر آمار مطالعات واکسیناسیون جهانی و داخلی را به صورت دقیق ارائه کنیم، مردم همکاری های لازم را انجام خواهند داد.
 
وی در ادامه درخصوص مجوزهای تزریق واکسن توسط سازمان های بین المللی گفت: در شرایط اضطراری حتی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری کشورها  (CDC) نیز به منافع تزریق واکسن آگاه هستند و از خطرات عدم تزریق آن اطلاعات کافی دارند.
 
 فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا اظهارکرد: بی شک واکسن ها عوارضی هم با خود به همراه دارند. افراد با اشراف بر این عوارض آگاهانه برای تزریق واکسن خود و فرزندانشان تصمیم گیری می‌کنند.
 
محمدحسین سپهر در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری آزنیک درخصوص وضعیت تولید واکسن کرونا برای کودکان زیر پنج سال توضیح داد: در داخل کشور هم مانند تمام دنیا هنوز برای کودکان زیر پنج سال واکسنی تولید نشده است. مطالعات لازم توسط گروه های واکسن ساز در داخل کشور ما ادامه دارد و انشاالله و به یاری خدا سعی می کنیم اولین واکسن کرونا برای کودکان زیر پنج سال را در کشور تولید کنیم.
 
 
انتهای پیام//