بازگشت به صفحه اخبار
جمعه 07-05-1401
دسته بندی: مسئولیت اجتماعی

تعارضی بین تجاری سازی و مسئولیت اجتماعی وجود ندارد

مدیرمرکز نوآوری جمعیت خانواده و سلامت اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد گفت: هیچ تعارضی بین تجاری سازی محصولات مرتبط با کودک و مسئولیت اجتماعی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، نوری زاده مدیرمرکز نوآوری جمعیت خانواده و سلامت اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد در نشست جشنواره طراحی محصول کودک با تاکید براینکه هیچ تعارضی بین تجاری سازی محصولات مرتبط با کودک و مسئولیت اجتماعی وجود ندارد گفت: اساسا استارتاپ ها و مراکز نوآوری و شکوفایی در جهت رونق کسب و کار به وجود می آیند و ما باید به فکر تولید محصولات کاربردی برای خانواده ها در این جشنواره باشیم و از ایده هایی کاربردی برای تبدیل شدن به محصول مورد  نیاز خانواده ها حمایت کنیم.

در ادامه این نشست که جمعی از اساتید کشور نیز حضور داشتند، احمد عابدینی، دبیرجشنواره طراحی محصول کودک نیز گفت: این جشنواره و سیاست گذاری اصلی که درباره آن انجام گرفت، تلفیقی از طراحی و ماموریت اصلی بنیاد است که در قالب این جشنواره نمود پیدا کرد که آثار و برکات بسیاری به دنبال خواهد داشت.



کمک به خانواده برای فرزندپروری با اجرای جشنواره طراحی برای کودک


دبیرجشنواره طراحی محصول کودک با بیان اینکه هم اندیشی با کارشناسان همواره راهگشا بوده است گفت: در این جشنواره به دنبال این هستیم که نقش طراحی صنعتی بسیار فراتر از این باشد از این رو، این رویداد طراحی شد که نتایج و خروجی آن کمک کننده خانواده ها در فرزندآوری و فرزندپروری باشد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: وقتی در خارج از منزل و در محیط عمومی، مادری برای حمل و جابجایی کالسکه کودک خود از پله یا عبور از خیابان نیاز به کمک دارد در منزل نیز این نیاز احساس می شود و اینجا طراحان صنعتی باید به کمک این مادر بیایند و با طرح ها و ایده هایی که میدهند فضای خانه را برای کودک مناسب سازی کنند.

وی تاکید کرد: می‌خواهیم با برگزاری این جشنواره نگهداری از فرزندان را تسهیل کنیم‌ و برای این کار باید فرآیند طراحی محصول‌ها را با این رویکرد هدایت  و راهبری نماییم. در این جشنواره از طراحان کمک خواسته‌ایم که اگر ایده‌ای برای بازطراحی و طراحی محصولات برای کودکان یا خانواده‌های دارای فرزند دارند، ارائه کنند تا محصولاتی تولید شود که برای نگهداری و سرگرمی فرزندان کمک‌کننده باشد.

عابدینی افزود: در قالب جشنواره طراحی برای کودک به نهاد خانواده از جهت رشد و پرورش بهتر کودکان خود نیز کمک می کنیم و با حمایت بنیاد پانزده خرداد در ادامه طی فرآیندی این ایده‌ها تبدیل به محصولاتی خواهند شد که این محصولات به خانه مردم راه پیدا کنند و در اختیار خانواده ها برای سهولت در امر فرزند پروری قرار خواهند گرفت.

باکیفیت بودن محصولات  می‌تواند باعث بهبود وضعیت نگهداری کودکان شود


وی با بیان اینکه یکی از راههای تشویق غیر مستقیم خانواده ها به فرزند آوری کاهش هزینه آنهاست ادامه داد: باکیفیت بودن هر یک از این محصولات در آپارتمان می‌تواند باعث بهبود وضعیت نگهداری کودکان شود برای مثال لباس و اسباب‌بازی با کیفیت می‌تواند برای خانواده‌های دارای سه فرزند مفید باشد زیرا می‌توان از این اسباب‌بازی‌ها به مدت طولانی‌تری و برای چند فرزند استفاده کرد.

دبیر جشنواره طراحی محصول کودک با بیان اینکه از مهلت ارسال آثار به بخش مسابقه ۲ هفته دیگر زمان باقی است که امیدواریم بیشترین حجم آثار در دو هفته پایانی به دبیرخانه برسد تا سریع تر کار داوری آثار آغاز شود.


انتهای پیام //