بازگشت به صفحه اخبار
سه‌شنبه 01-09-1401
دسته بندی: بین المللی

درخواست جهاد اسلامی برای رسیدگی به جنایات صهیونیست‌ها در حق کودکان اسیر فلسطینی

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین از سازمان‌ها و نهادهای بین المللی و مدافع حقوق بشر خواست تا از سیاست سکوت خود در قبال جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان دست بردارند.

روز جهانی کودک برای کودکان فلسطینی بسیار متفاوت است

 
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، احمد المدلل از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مراسمی که به مناسبت روز جهانی کودک توسط کمیته اسرای نیروهای ملی و مذهبی فلسطینی و موسسات فعال در این رابطه در غزه برگزار شد، تاکید کرد، در حالی کودکان در سرتاسر جهان روز خود را جشن گرفته و در آن به خوشحالی و پایکوبی می‌پردازند و برایشان دروازه پارک‌ها و تفریح گاه‌ها باز می‌شود، کودکان فلس‍طینی چیزی از شرایط این روز به خود ندیده‌اند، و جز جنایات اشغالگران صهیونیست که شبانه روز علیه آنها به انجام می‌رسد و به غیر از دروازه‌های بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها که برایشان گشوده می‌شود و قبرستان‌ها که گلوله صهیونیست‌ها آنها را راهی آنجا می‌کند، چیزی از این روز حاصلشان نشده است.
 
المدلل در ادامه تاکید کرد: انواع و اقسام جنایات علیه کودک فلسطینی به وقوع پیوسته است، بیش از 50 هزار فلس‍طینی توسط صهیونیست‌ها بازداشت و انواع و اقسام شکنجه‌ها علیه آنها را به کار گرفته‌اند، کودکان زیادی همچون محمد الدره به بدترین شکل ممکن در آغوش پدران خود جان دادند، تصویر ایمان حجو شیرخوار فلس‍طینی که در آغوش مادرش اوایل انتفاضه دوم جان داد، ریان سلیمان دیگر کودک فلسطینی که چند ماه پیش به دست نظامیان صهیونیست و در حالی که تلاش می‌کردند او را بربایند و بازداشت کنند به شهادت رسید، این‌ها بخشی از سریال قتل‌ها و جنایاتی است که علیه کودکان فلسط‍ینی انجام گرفته است. خانواده دوابشه و فرزندانش، محمد ابو خضیر کودک فلسطینی و کودکان خانواده ابو ریا که به همراه والدین خود به آتش کشیده شدند هم بخشی از جنایات صهیونیست‌ها علیه کودکان فلس‍طینی محسوب می‌شود.
 
وی در عین حال تاکید کرد که جنایات صهیونیست‌ها علیه کودکان فلسطینی هرگز نمی‌تواند روحیه مقاومت نزد این کودکان و نسل بعدی مقاومت را بشکند و به طور حتم این کودکان بار مسئولیت آزادی فلسطین را به دوش خواهند کشید.
 
المدلل در پایان از سازمان‌ها و نهادهای بین المللی و مدافع حقوق بشر خواست تا از سیاست سکوت خود در قبال جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان دست بردارند.
 
 
انتهای پیام//