بازگشت به صفحه اخبار
پنج‌شنبه 26-08-1401
دسته بندی: تصویری

برنامه وزارت ارشاد برای برگزاری جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه این وزارتخانه برای برگزاری جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان از سال آینده خبر داد.

هر ساله آثار با کیفیت‌تری در حوزه کودک و نوجوان تولید می‌کنیم

 
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، یاسر احمدوند در حاشیه اختتامیه بخش ایده‌پردازی جش‍نواره ک‍تاب و رسانه و در پاسخ به سوال خبرنگار آزنیک در خصوص ارزیابی کیفیت آثار کودک و نوجوان در بازار، اظهار کرد:
یکی از موضوعات و زمینه‌هایی که آثار هر ساله آن با کیفیت تر از سال قبل است حوزه کودک و نوجوان است. ما در تصویر‌گری حوزه کودک دارای جایگاه خوبی در دنیا هستیم و دارای تصویرگران کاردان و متبهری در این زمینه هستیم که در جشنواره‌های مختلف جهانی هم صاحب عناوین و جوایز شده‌اند و شناخته شده هستند. همچنین از نویسندگان و شاعران خوبی نیز برای تولید محتوای مورد نیاز کودکان کشور برخوردار هستیم.
 
وی در ادامه افزود:
ما هر سال آثار بسیار خوبی را در حوزه کودک و نوجوان می‌بینیم و رشد کیفی موضوعات کودک و نوجوان بسیار امیدوار کننده است.
 
جشنواره بین‌المللی کت‍اب کود‌‌‌‌ک و ن‍و‌ج‍وان را از سال آینده برگزار می‌کنیم
 
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه تمهیداتی برای ناشران فعال در حوزه کودک و نوجوان دارد، خاطرنشان کرد:
یکی از فعالیت‌هایی که ما در نظر داریم و اجرای آن را شروع کردیم این هست که از تولید کتاب‌های کودک و نوجوان حمایت بیشتری صورت می‌گیرد. کتاب‌هایی که تالیف آن توسط پدیدآورندگان ایرانی هست، این‌ها مورد توجه بیشتری نسبت به کتاب‌های ترجمه قرار می‌گیرند و در اولویت خرید توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند. همینطور تجهیز کتابخانه مدارس با استفاده از تولیدات ناشران حوزه کودک و نوجوان در ماه‌های آینده صورت خواهد گرفت. همچنین در نظر داریم که جشنواره ویژه کتاب کودک و نوجوان را نیز به صورت بین المللی از سال آینده با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا کنیم.
 
 
شایان ذکر است، صبح روز چهارشنبه 25 آبان‌ماه، اختتامیه بخش ایده‌پردازی جش‍نواره ک‍تاب و رسانه در خانه اندیشه‌ورزان با حضور علی رمضانی، مدیر عامل خانه ک‍تاب، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیاوش صلواتیان، دبیر جشن‍واره ک‍ت‍اب و ر‌سانه برگزار شد.
 
 
 
انتهای پیام//