بازگشت به صفحه اخبار
چهارشنبه 16-06-1401
دسته بندی: تصویری

دستگاه‌های امنیتی استثمار کودکان کار را رصد می‌کنند

دکتر عبدالوهاب بیگ پور دبیر فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وظایف این سازمان گفت: تبیین قانون تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، در مجلس در حال بررسی است. وی همچنین در خصوص کودکان کار اظهار داشت: دستگاه های امنیتی موضوع استثمار کودکان کار را رصد می کنند.

دکتر بیگ پور در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری آزنیک که چه برنامه‌هایی سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی کودکان کار و کودکان مناطق محروم دارد گفت: یکی از تاثیرات تشکل‌های مردم نهاد یا (NGO) ها، فضای حمایت از کودکان کار است. از تلاطم‌هایی که در این حوزه داریم، حضور کودکان کاری است که غالبا آنها از کودکان و نوجوانان مهاجر و اتباع هستند. ما تلاش می کنیم هویت کودکانی که فاقد شناسنامه هستند را به آنان بازگردانیم.
 
بحث دیگر استثمار کودکان کار است، موضوع استثمار کودکان کار توسط دستگاه های امنیتی و انتظامی به لحاظ تخصصی در حال رصد شدن است.
 
دبیر فراکسیون سازمان های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی درخصوص بهره‌‍مندی کودکان مناطق محروم از برنامه‌ها سازمان‌های مردم نهاد گفت: گستره حوزه کودکان کار تمام سطح کشور را شامل می‌شود و به هیچ وجه محدود به تهران بزرگ نیست. این اقدامات و برنامه ها در خارج از پایتخت درحال وقوع است و چشم انداز خوبی نسبت به این موضوع وجود دارد.
 
وی همچنین درباره سامان دادن کودکان کار گفت: لازم است چارچوب و اساسی ایجاد شود که این کودکان نیازی به کارکردن نداشته باشند. این امر مستلزم کارهای پژوهشی گسترده است و پشتیبانی و حمایت دولت را نیازدارد. تشکل‌های غیردولتی، سمن ها، گروه‌های جهادی و... در تلاش هستند که فضایی برای آموزش این کودکان را به وجود آورند.
 
در ادامه از شما دعوت می کنیم مشروح صحبت های دبیر فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی را ببینید.
 
 
انتهای پیام//