بازگشت به صفحه اخبار
دوشنبه 14-06-1401
دسته بندی: تصویری

خدمات روانشناسی یک کالای لوکس نیست

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران درخصوص وضعیت پوشش خدمات روانشناسی و مشاوره توسط بیمه های پایه و تکمیلی گفت: خدمات روانشناسی و مشاوره یک کالای لوکس نیست که فقط افرادی خاص با تمکن مالی بتوانند از آن بهرمند شوند . هدف ما این است که اقشار کم در آمد نیز بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، بحث پوشش بیمه‌ خدمات سلامت روان، روان شناسی و مشاوره چند سالی است که به چالشی میان مجلس، دولت و وزارتخانه های مربوطه با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور بدل شده است. متاسفانه با وجود ضرورت اجرای این قانون، پوشش بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره هنوز در بلاتکلیفی بسر می برد.
 
دکتر محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران در حاشیه نشست خبری نخستین همایش ملی «آسیب شناسی روانی کرونا و مداخلات روانی_ اجتماعی» در جمع خبرنگاران گفت: برابر بند ج ماده 102 قانون برنامه ششم، بیمه های پایه و تکمیلی می بایست خدمات روانشناسی و مشاوره را پوشش دهند.
 
وی درمورد روند پیگیری این مطالبه بیان کرد: چندی قبل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران در این خصوص نامه ای تنظیم و آن را تقدیم دکتر حسن روحانی، ریاست محترم جمهور کرد. این سازمان براساس قانون در این نامه خواستار پوشش بیمه های پایه و تکمیلی برای خدمات روانشناسی و مشاوره شد و از ریاست محترم جمهور درخواست مداخله در این موضوع را داشت.
 
بنا به دستور ریاست محترم جمهور، این موضوع در شورای عالی بیمه سلامت مطرح گردید، اما متاسفانه بدلیل نیاز به تخصیص بودجه و حمایت مالی، تا کنون پوشش بیمه ها برای خدمات روانشناسی و مشاوره اجرایی نشده است.

دکتر حاتمی همچنین درمورد استفاده اقشار مختلف جامعه از خدمات روانشناسی و مشاوره گفت: خدمات روانشناسی و مشاوره یک کالای لوس نیست که فقط افرادی خاص با تمکن مالی بتوانند از آن استفاده کنند. هدف ما این است که اقشار کم در آمد نیز بتوانند از این خدمات استفاده کنند.
 
در ادامه دکتر علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه تحلیل خبری آزنیک درباره پوشش بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره  بیان کرد: در تلاش هستیم تا طبق مفاد برنامه پنج ساله ششم ، موضوع پوشش بیمه ای خدمات مشاوره عملیاتی و اجرایی شود و افراد با مراجعه به دفاتر خدمات مشاوره ای از پوشش خدمات بیمه ای بهرمند شوند.
 
 
انتهای پیام//