بازگشت به صفحه اخبار
چهارشنبه 06-02-1402
دسته بندی: سلامت
رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس:

استان فارس رتبه اول طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان را دارد

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس اعلام کرد که این استان رتبه اول کشور در طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان را در اختیار دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، خلیل عابدی چهارشنبه ششم اردیبهشت در حاشیه ارزیابی نوآموزان بدو ورود به دبستان، به خبرنگاران گفت: تا کنون بیش از ۶۰ هزار نوآموز در سامانه ویژه سنجش نوآموزان بدو ورود ثبت نام کرده اند.

وی در ادامه افزود: فرآیند نوبت گیری از ابتدای فروردین ماه امسال شروع شده است و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد لذا از خانواده‌هایی که دارای نوآموز هستند دعوت می کنیم در اسرع وقت به سامانه مراجعه و نسبت به نوبت گیری اقدام کنند.

عابدی خاطرنشان کرد: کار سنجش نوآموزان که از چهاردهم فروردین ماه امسال آغاز شده است و تا اواخر خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: پیش بینی می کنیم در سطح استان حدود یکصد هزار نوآموز بدو ورود داشته باشیم که این آمار شامل اتباع خارجی نیز می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس خاطرنشان کرد: علاوه بر نوآموزان بدو ورود کودکان ۴ تا ۵ سال نیز در این طرح مورد سنجش قرار گیرند لذا خانواده های این کودکان نیز باید نوبت گیری کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به شروع فصل ثبت کلاس اولی ها از اواخر اردیبهشت ماه توصیه می شود خانواده ها سنجش کودکانشان را در زمان تعیین شده، انجام دهند.

عابدی اذعان کرد: بر اساس آمار و ارقام و اقدامات انجام شده  طرح سنجش نوآموزان بدو ورود در سال جاری استان فارس در مقایسه با سایر استان ها، پیشرو و دارای رتبه اول کشوری است.

وی اظهار کرد: سنجش نوآموزان در بخش های؛ بینایی، شنوایی، سلامت جسم، دهان و دندان، اطلاعات عمومی نوآموزان، شایستگی های حرکتی و ...، انجام می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس گفت: در سطح استان ۹۵ پایگاه سنجش ثابت و ۳۰ پایگاه سنجش سیار، کار سنجش کودکان را انجام می دهند.


انتهای پیام//