بازگشت به صفحه اخبار
پنج‌شنبه 26-08-1401
دسته بندی: تصویری

مدیر عامل خانه ک‍تاب: کتاب خوانان کشور موضوع کودک و نوجوان را پیگیری می‌کنند

مدیر عامل خانه ک‍تاب در حاشیه اختتامیه بخش ایده‌پردازی جش‍نواره ک‍تاب و رسانه، گفت: مجموعه کتاب خوانان کشور موضوع کودک و نوجوان را پیگیری می‌کنند.

توجه به موضوع کودک و نوجوان در هفته کتاب

 
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، علی رمضانی در حاشیه اختتامیه بخش ایده‌پردازی جش‍نواره ک‍تاب و رسانه و در پاسخ به سوال خبرنگار آزنیک در خصوص برنامه‌های جاری در هفته کتاب، اظهار کرد:
شعار این دوره از هفته کتاب ما همانیم که می‌خوانیم بود و بخش بزرگی از مجموعه کتاب خوانان کشور موضوع کودک و نوجوان را پیگیری می‌کنند چراکه خوانندگان حوزه کودک و نوجوان هستند.
 
مدیر عامل خانه ک‍تاب در ادامه افزود:
ما پویش کتاب قهرمان را بری حوزه کودک و نوجوان داشتیم و همچنین افتتاح بخش‌های کودک در کتابخانه‌های عمومی کشور، مجموعه نشست‌هایی در حوزه کودک و نوجوان با کمک انجمن فرهنگی ناشران حوزه کودک و نوجوان نیز برگزار شده است. همچنین عرضه آثار کودک و نوجوان نیز در سامانه خرید از کتابفروشی‌ها انشالله انجام خواهد شد که از فردا این سامانه قرار است رونمایی شود.
 
وی درباره کارکرد این سامانه، گفت:
تجربه‌های قبلی به ما ثابت می‌کند که بیشتر بزرگترها برای فرزندان خودشان کتاب می‌خرند و به این طریق از این سامانه کتاب‌ها را انتخاب و خریداری می‌کنند که در فاصله کمی به وسیله اداره پست برای آن‌ها ارسال می‌شود.
 
مدیر عامل خانه ک‍تاب در پاسخ به این سوال که آیا خانه کتاب برنامه‌ای برای ترویج کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان دارد، تصریح کرد:
گفت‌وگوهایی که ما با وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در همین هفته کتاب انجام دادیم در واقع نقطه اتصالی شد برای کارهایی که ‌می‌توانیم در طول سال انجام بدهیم. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم در انتشار آثار و هم در برنامه‌هایی که برای کتابخانه‌ها دارد کمک شایانی کرده است و همچنین برنامه تماشاخانه سیار را که در اطراف تهران مستقر کرد و کاری که در مناطق محروم و استان‌های دیگر انجام دادند از جمله این فعالیت‌ها است.
 
 
 
شایان ذکر است، صبح روز چهارشنبه 25 آبان‌ماه، اختتامیه بخش ایده‌پردازی جش‍نواره ک‍تاب و رسانه در خانه اندیشه‌ورزان با حضور علی رمضانی، مدیر عامل خانه ک‍تاب، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیاوش صلواتیان، دبیر جشن‍واره ک‍ت‍اب و ر‌سانه برگزار شد.
 
 
 
انتهای پیام//