بازگشت به صفحه اخبار
پنج‌شنبه 27-05-1401
دسته بندی: سلامت

گرمایش زمین و کودکان ناسالم بیشتر در جهان

تحقیقات جدید نشان می دهد که کودکان به اندازه والدینشان در دوران کودکی، آمادگی جسمانی ندارند. یافته ها حکایت از آن دارد، گرم شدن زمین می تواند به سلامت کودکان آسیب برساند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، این یافته‌ها بر اساس بررسی جامع بیش از ۱۵۰ مطالعه است که به چگونگی حفظ فعالیت بدنی، ورزش و مقابله با گرما و همچنین چگونگی تغییر این وضعیت با افزایش دمای کره زمین پرداخته است. «شاوندا موریسون»، فیزیولوژیست ورزش محیطی در دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی، می‌گوید: «بزرگسالان دارای تناسب اندام به دلیل ترکیبی از عوامل فیزیولوژیکی، رفتاری و روانی بهتر می‌توانند دمای بالاتر را تحمل کنند.»
وی در ادامه افزود: «با این حال، با گرم شدن جهان، کودکان کم ترین تناسب اندام را دارند. ضروری است که کودکان برای تقویت و حفظ تناسب اندام خود به انجام فعالیت‌های بدنی روزانه تشویق شوند.»
چاقی و عدم تناسب اندام می‌تواند کودکان را در معرض خطر بیشتر مشکلات سلامتی مرتبط با گرما قرار دهد. مشکلاتی مانند کم آبی بدن، گرمازدگی یا سکته.
 

شتاب عدم تحرک جسمی، کودکان اروپایی در طول پاندمی کووید ۱۹

 
این تحقیقات بر روی ۴۵۷ پسر ۵ تا ۱۲ ساله در تایلند انجام شد. این مطالعه نشان داد که نوجوانان دارای اضافه وزن بیش از دو برابر، بیشتر از کودکان با وزن طبیعی هنگام ورزش در فضای باز دچار مشکل در تنظیم دمای بدن خود می‌شوند.
مطالعه دیگری نشان داد که کودکان بیشتری در روزهای گرم‌تر به بخش اورژانس بیمارستان‌های کودکان ایالات متحده مراجعه می‌کنند.
براساس این تحقیقات، آمادگی هوازی این کودکان، ۳۰ درصد کمتر از والدینشان در همان سن است. یافته های این تحقیقات بیان گر این است در۳۰ سال گذشته شاهد کاهش چشم گیر فعالیت بدنی کودکان در سطح جهان بوده ایم. سازمان جهانی بهداشت، انجام متوسط حداقل۶۰ دقیقه فعالیت بدنی در روز را برای کودکان توصیه کرده است.
همچنین محققان اسلوونی در این تحقیقات دریافتند  کودکان اروپایی در طول پاندمی کووید ۱۹ عدم تحرک جسمی بیشتری، نسبت به دیگر کودکان در سطح جهان داشته اند .
موریسون توضیح داد: «کودکان کمتر از بزرگسالان در گرما عرق می‌کنند و با افزایش جریان خون به پوست خود گرما را از دست می‌دهند که این امر می‌تواند فعالیت قلب را سخت‌تر کند.»
موریسون فعالیت‌هایی را برای تحرک داشتن بچه‌ها پیشنهاد می‌کند. این فعالیت‌ها می‌تواند ترکیبی از بازی‌های ساختاری مانند فوتبال، بسکتبال و بیسبال و بازی با دوستان و خانواده باشد. ترجیحاً این فعالیت‌ها بهتر است در خارج از منزل اتفاق افتد.
 
 
انتهای پیام//