بازگشت به صفحه اخبار
سه‌شنبه 25-11-1401
دسته بندی: اجتماعی
وزیر آموزش و پرورش:

تعطیلی‌های مکرر مدارس لطمه‌های زیادی به جریان آموزش و پرورش وارد کرده

وزیر آموزش و پرورش، تعطیلی‌های مکرر مدارس را موجب وارد آمدن لطمه‌های زیادی به جریان آموزش و پرورش کشور دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، یوسف نوری در آیین افتتاحیه هنرستان دخترانه شهدای شمخانی شهرستان خرمشهر، اظهار کرد: مدارس مناطق مرزی ظرفیت بالایی برای توسعه دیپلماسی آموزشی و فرهنگی در سطح کشور دارند و این امر می‌بایست به عنوان یک ظرفیت عملکردی در دستور کار متولیان تعلیم و تربیت این استان‌ها قرار گیرد البته وزارت آموزش و پرورش با برگزاری المپیاد علمی دانش آموزی با حضور ۴۲ کشور از جهان و به صورت مجازی گامی مهم در راستای تحقق این مهم برداشته است.

وی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در حوزه فرهنگ کشور، خاطرنشان کرد: امروز آموزش و پرورش با نقش آفرینی فعال خود در حوزه فرهنگی گام‌های موثری را برداشته است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: بی شک آنچه انقلاب را حفظ کرده لست و حافظ ارزش‌های انقلاب است ایمان مردم عزیز ایران است و دشمن نیز همین فرهنگ ناب و ارزش مدار مردم را نشانه گرفته است و این امر نشان از جایگاه آموزش و پرورش در حوزه مداخله اثربخش فرهنگی تربیتی است.

وی با بیان این که امروز در دنیا دانش آموزان ما رتبه چهارم المپیاد جهانی را کسب می‌کنند، تصریح کرد: این امر نشات گرفته از باور انقلابی و اسلامی این دانش آموزان است و این در حالی است که کشور آمریکا بعد از ایران رتبه پنجم را کسب کرده است. بر این اساس آنچه که ضامن پیشرفت و موفقیت است ایمان و عقیده و باور قلبی به توانمندی است.

نوری در ادامه با اشاره به ضرورت عدم تعطیلی مکرر و ادامه دار مدارس، خاطرنشان کرد: تعطیلی‌های مکرر مدرسه لطمه‌های زیادی به جریان آموزش و پرورش وارد کرده است. در این راستا تعطیلی مدارس می‌بایست به عنوان آخرین راه حل در نظر گرفته شود چرا که جریان تعلیم و تربیت متوقف ناشدنی است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با تاکید بر ضرورت صدور فرهنگ ناب انقلاب و ارزش‌های اسلام ناب محمدی در اعماق استراتژیک دنیا، اظهار کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اعتقاد و باور به فرهنگ انقلاب و تاسی به ارزش‌های والای نشات گرفته از اندیشه‌های امام و رهبری سردمدار تفکر انقلاب و گفتمان جهانی انقلاب در دنیا بود.


پایان پیام//