بازگشت به صفحه اخبار
یکشنبه 22-08-1401
دسته بندی: تصویری

بررسی وضعیت خشونت در جامعه امروز ایران

در گفت‌وگو با عبدالوهاب بیگ پور، دبیر فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس به بررسی وضعیت خشونت در جامعه امروز ایران پرداختیم و تلاش کردیم عوامل، عواقب و راهکارهای مدیریت آن را واکاوی کنیم.

وضعیت خشونت در جامعه ایران در چه سطحی است؟

 
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، عبدالوهاب بیگ پور، دبیر فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو اختصاصی با پایگاه تحلیلی خبری آزنیک به بررسی وضعیت خشونت در جامعه امروز ایران پرداخت و اظهار کرد:
خشونت از لحاظ سنجش و اندازه‌گیری پارامترهای محتلفی دارد و نوع نگاه به خشونت متفاوت است ولی آنچه که الان خیلی رایج است و شاید بتوان این طور به آن نگاه کرد این است که ما وضعیت مطلوبی نسبت به خشونت در جامعه با همه نگاه‌ها مرتبط با آن نداریم. این موضوع، لایه‌های زیرینی دارد و دلایل مختلفی باعث بروز آن شده است. چیزی که وجود دارد و در جامعه می‌بینیم این است که الان خیلی حال مردم خوب نیست.
 

آیا میزان خ‍ش‍ونت جامعه در یک دهه اخیر رو به افزایش بوده است؟

 
دبیر فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس در پاسخ به این سوال که آیا خشونت جامعه ایران در یک دهه گذشته رو به افزایش بوده است یا خیر، گفت:
شاید جامعه ما به یک بلوغی رسیده است و نگاه‌هایی را دارد جدی‌تر می‌بیند که قبلا این گونه نبوده است. اگر بخواهیم به صورت آماری به این قضیه نگاه کنیم، بر اساس واکاوی‌هایی که در قوه قضاییه صورت گرفته است، آماری که سازمان پزشکی قانونی ارائه کرده، در برخی الگوریتم‌های خشونت رشد وجود داشته و در برخی موارد هم رشد وجود نداشته است که این دلایل مختلفی دارد. چیزی که با آن مواجه هستیم این است که الان نسبت به اتفاقات نگاه موشکفانه و علمی‌ای صورت می‌گیرد تا این اتفاقات را واکاوی کند و این نگاهی است که قبلا وجود نداشته است و شاید قبلا میزان اهمیت آن به این اندازه که الان اهمیت دارد نبوده است. اما به طور کلی میزان خشونت جامعه در یک دهه اخیر جدای از آن که شکل بررسی آن و حوزه‌هایی که آن را تحت واکاوی قرار می‌دهند خیلی گسترده تر شده است، در بخشی از حوزه‌ها رشد فزاینده‌ای داشتیم...

شما می‌توانید ادامه و مشروح گفت‌وگو آزنیک با دبیر فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی را در ویدیو بالا ببینید.
 
 
انتهای پیام//