ورود 3 هزار طلبه معلم به مدارس آموزش و پرورش
دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به افزایش انگیزه طلاب برای ورود به آموزش و پرورش از ورود حدود 3 هزار طلبه معلم به مدارس در نقاط حاشیهای شهرها و مناطق کم برخوردار خبر داد.
افزایش انگیزه طلاب برای ورود به آموزش و پرورش
به گزارش
پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش با ارائه توضیحاتی درباره وضعیت جذب و ورود طلاب و روحانیون به مدارس کشور، اظهار کرد: حضور روحانیون متخصص در امر تربیت کودک و نوجوان در میان دانشآموزان جهت پاسخگویی به این نیاز اساسی است تا با ایجاد فرصت گفتوگوی چهره به چهره، هویت دینی دانشآموزان تقویت شود.
حجت الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد با اشاره به افزایش انگیزه طلاب برای ورود به آموزش و پرورش، گفت: طلاب در رقابت با غیرطلبهها در آزمون و مصاحبه جذب میشوند. همچنین با موافقتهای صورت گرفته در رابطه با بهکارگیری طلابِ وظیفه به عنوان سربازمعلم در آموزش و پرورش استقبال خوبی برای حضور در این عرصه از جانب طلاب دغدغهمند صورت گرفته است.
وی در ادامه افزود: اکنون حدود 3 هزار طلبه موفق به ورود به مدارس به عنوان معلم در نقاط حاشیهای شهرها و مناطق کمبرخوردار شدهاند.
ضعف در سواد اعتقادی به حدی رسیده که برخی دانشآموزان در ابتدائیات دین سوال و ابهام اساسی دارند
مشاور وزیر آموزش و پرورش توضیحاتی درباره اجرای طرح امین در سال جاری نیز ارائه کرد و گفت: امسال طرح امین از بابت کمیت و کیفیت متفاوت از گذشته خواهد بود. به گونهای که بخش قابل توجهی از طلابِ خواهر و برادر در سال تحصیلی جاری به جمع مربیان طرح امین پیوستهاند و فرایندهای جذب و اجرای طرح در مدارس بهبود یافته است.
نیکزاد در ادامه افزود: این اقدامات در راستای اثرگذاری بیشتر و بهتر طلاب در مدارس هدف انجام شده است.
حضور طلبه در مدارس برای تربیت دینی دانشآموزان
دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش درباره ضرورتها و تاثیرات حضور طلاب در مدارس برای تربیت دینی دانشآموزان، اظهار کرد: در سالهای گذشته یکی از غفلتهایی که علیرغم تاکیدات سند تحول بنیادین صورت گرفته ناظر به اجرای تمام ساحتی فعالیتهای یادگیری و بسنده کردن به آموزش محوری است؛ لذا ضعف در سواد دینی و اعتقادی به حدی رسیده است که حتی برخی دانشآموزان در ابتدائیات و ضروریات دین سوال و ابهام اساسی دارند.
انتهای پیام//