بازگشت به صفحه اخبار
چهارشنبه 19-11-1401
دسته بندی: بین المللی

شمار تلفات زلزله ترکیه و سوریه از ٧ هزار نفر عبور کرد/ اعلام وضعیت اضطراری سه ماهه در ترکیه

زلزله‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر در بامداد روز دوشنبه، ۱۸ بهمن ماه مناطق وسیعی در جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که در جریان آن شمار تلفات و خسارات‌ همچنان در حال افزایش است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، زمین لرزه بزرگی به شدت ۷.۸ ریشتر در ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد روز دوشنبه، ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ مناطق وسیعی در جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که در جریان آن تلفات و خسارات‌ زیادی وارد شد.

رسانه های دولتی سوریه گزارش دادند که حداقل ۸۱۲ نفر در مناطق تحت کنترل دمشق جان خود را از دست داده اند و به این ترتیب مجموع قربانیان زلزله در سوریه به یک هزار و ۸۳۲ نفر رسیده است.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که تعداد قربانیان در این کشور به ۵ هزار و ۴۳۴ نفر رسیده است.

یک روز پس از وقوع زمین لرزه، امدادگران همچنان در شرایط سخت برای نجات افراد گرفتار در زیر آوار تلاش می کنند. این درحالی است که انتظار می رود تلفات این زلزله همچنان افزایش یابد.

یکی از مقامات سازمان ملل گفت احتمالا هزاران کودک در این زلزله جان خود را از دست داده اند. بنابر اعلام منابع بهداشت و درمان استان حلب، شمار قربانیان زلزله ویرانگر استان حلب (شمال غرب سوریه) تا شامگاه سه شنبه به ۳۶۴ نفر رسید، همچنین تعداد مصدومان این زلزله در حلب ۷۰۲ نفر اعلام شده که از این تعداد ۶۱۰ نفر جراحات جزئی داشتند که پس از درمان ترخیص شده اند و ۹۲ نفر نیز جراحات شدید دارند که در بیمارستان های این شهر تحت درمان هستند.


انتهای پیام//