بازگشت به صفحه اخبار
شنبه 30-07-1401
دسته بندی: بین المللی

تشدید تعداد مبتلایان نوعی ویروس تنفسی در کودکان آمریکایی

مقامات آمریکایی از افزایش تعداد بیماران مبتلا به نوعی ویروس تنفسی در کودکان این کشور خبر دادند که در مقایسه با روزهای گذشته بیشتر شده است.


افزایش مبتلایان ویروس تنفسی «سین‌سیشیال» در کودکان آمریکایی

 
 
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک؛ بر اساس اعلام مقامات آمریکایی موارد ابتلا به بیماری‌های تنفسی در میان کودکان در بیمارستان‌های سراسر این کشور رو به افزایش است.
این مقامات آمریکایی در خصوص تعداد مبتلایان این بیماری، اظهار داشتند: مراجعه تعداد قابل توجهی از کودکان مبتلا به بیماری‌های تنفسی فشار مضاعفی را بر بیمارستان‌ها وارد کرده و این درحالیست که بیمارستان‌ها برای مواجهه با موج معمولی بیماران مبتلا به وی‍روس آمادگی داشتند.
پزشکان سراسر ایالات متحده آمریکا نیز گزارش کرده‌اند که در هفته‌های اخیر موارد بیشتری از ابتلا به و‌یروس «سین‌سیشیال تنفسی یا RSV» مشاهده شده است.
 
ویروس تنفسی سین‌سیشیال یا RSV چیست؟
 
سین‌سیشیال تنفسی یک ویر‌وس تنفسی شایع در بین کودکان است که باعث بروز علائم سرماخوردگی در بیمار می‌شود.
در اکثر افراد، نوع خفیف ویروس سین‌سیشیال تنفسی حدود دو هفته طول می کشد، اما بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده، برخی از نوزادان، کودکان و بزرگسالان به‌ ویژه افرادی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند، ممکن است به نوع شدیدتری از بیماری دچار شوند که منجر به بستری شدن آنان در بیمارستان می‌شود.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک؛ بر اساس اعلام پایگاه آکسیوس، داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نشان می‌دهد که موارد شناسایی شده ابتلا به ویروس سین‌سیشیال تنفسی طی 2 ماه گذشته 3 برابر شده است.

 
انتهای پیام//