بازگشت به صفحه اخبار
دوشنبه 31-05-1401
دسته بندی: تصویری

# تنهایی-نمیشه، کمپبینی برای کمک به کودکیِ کودکان کار

مؤسسه نسیم‌صبح‌رویش، از سال 1394 در قالب مؤسسه‌­ای غیرتجاری به شماره ثبت 37599 با شناسه ملی 14005526993 ثبت شد و رسماً فعالیت خود را آغاز کرد. این مؤسسه غیردولتی و غیرسیاسی، سازمان مردم­‌نهاد مستقل(NGO) برآمده از دغدغه­‌های گروهی از جوانان کُنِش‌گر اجتماعی است که ایفای مسئولیت اجتماعی خود را در ایجاد فرصت برابر آموزشی برای کودکان‌کار و در معرض آسیب­‌های اجتماعی دیده‌اند. #تنهایی-نمیشه کمپبینی است برای کمک به کودکیِ کودکان کار در موسسه نسیم صبح رویش.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک مدرسه کودکان‌کار صبح‌رویش دارای مجوز موسسه غیرتجاری از وزارت آموزش و پرورش، موسسه خیریه از وزارت‌کشور و موسسه خیریه از سازمان بهزیستی است. این مؤسسه کار خود را با مطالعات و تحقیقات اولیه در خصوص معضلات کودکان‌کار و در معرض آسیب­‌های اجتماعی آغاز نمود و پس از بررسی­‌های لازم، آماده ­سازی پیش­ نیازهای اولیه و اخذ مجوزهای لازم از نهادهای ذی‌ربط مانند وزارت آموزش و پرورش، اولین مدرسه تخصصی کودکان‌کار را راه­ اندازی کرد؛ تا این کودکان در مقابل معضلاتی چون کارِکودک، اعتیاد و بزهکاری به روشی مؤثر آموزش داده شوند و از بازتولید این معضلات جلوگیری به عمل آورد. در حال حاضر مجتمع صبح‌رویشسازمانی مردم­ نهاد، پیشرو و موفق در مقوله کودکان‌کار شناخته می­‌شود که توانسته اقدامات تخصصی و مؤثر اجتماعی و فرهنگی را در راستای اهداف خود اجرا نماید.

در سال تحصیلی (1400-1399) صبح‌رویش حدود ۱۰۰۰ نفر از کودکان جامعه هدف را در هفت مرکز آموزشی و مهارتی تحت پوشش قرار داده و علاوه بر ایجاد بستر مناسب آموزش مهارت‌های مورد نیاز این کودکان، به دستاوردهای مهمی در عرصه‌های گوناگون دست‌یافته است.
اما به دلیل مسائل مالی این موسسه با مشکلات فراوانی در نگهداری و حمایت ازکودکان تحت پوشش خود روبه رو شده است.

کمپین #تنهایی-نمیشهبه منظور کمک به این موسسه راه اندازی شده است. شما مخاطب گرامی می توانید فقط با پرداخت ماهیانه 50 هزار تومان همراه کودکان موسسه نسیم صبح رویش باشید.
 
 
انتهای پیام//