بازگشت به صفحه اخبار
شنبه 19-09-1401
دسته بندی: بین المللی

نامزدی جنجال برانگیز دو کودک زیر ١٢ سال در مصر

اخیرا ویدیویی از مراسم نامزدی دو دانش آموز ابتدایی در مصر به طور گسترده منتشر شده که در شبکه‌های اجتماعی این کشور مورد توجه و انتقاد کاربران قرار گرفته است.

نامزدی عروس ١٠ ساله و داماد ١٢ ساله در مصر

 
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک به نقل از الخلیج الجدید، یکی از روستاهای «اولاد صقر» واقع در استان «شرقیه» مصر شاهد مراسم نامزدی جوان‌ترین عروس و داماد یک خانواده بود، به طوریکه عروس هنوز به سن ده سالگی نرسیده و در کلاس چهارم ابتدایی تحصیل می کند و «زیاد»، داماد ١٢ ساله، در کلاس ششم درس می‌خواند.
مادر زیاد با اشاره به این که نامزدی فرزندان در سنین پایین سنت خانواده است و نامزدی رسمی پس از رسیدن به سن قانونی ازدواج صورت می‌گیرد، گفت: «برگزاری مراسم نامزدی براساس خواست پدربزرگشان برای پیوند خانواده و انسجام آن صورت گرفت»
شورای ملی کودکان و مادران مصر به نوبه خود به سرعت وارد عمل شد و از والدین آنها تعهد گرفت که تا پایان سن قانونی ازدواج صورت نگیرد.
 

١١٧هزار کودک متأهل و مطلقه در مصر

 
آخرین گزارش رسمی حاکی از آن است که تعداد کودکان کمتر از ١٨ سال در مصر بالغ بر ٣٩ میلیون نفر است که از این میان ١١٧ هزار تن از آنها متأهل و مطلقه هستند. شورای وزیران مصر برای مقابله با این پدیده لایحه ممنوعیت ازدواج کودکان را تصویب کرد.
 

انتهای پیام//