بازگشت به صفحه اخبار
سه‌شنبه 22-09-1401
دسته بندی: سلامت

غربالگری بینایی ۳۰ هزار کودک زنجانی در سال جاری

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از غربالگری بینایی ۳۰ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله از اردیبهشت امسال تاکنون خبر داد.

شناسایی بیش از ۲ هزار کودک مشکوک به اختلال بینایی

 
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، سلمان حسینی در خصوص غربالگری بینایی کودکان این استان، اظهار کرد: غربالگری بین‍ایی کودکان از ۱۵ اردیبهشت ماه در استان آغاز شده است و تا کنون نزدیک به ۳۰ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله مشارکت داشتند و هدف‌گذاری این طرح پوشش ۱۰۰ درصدی همه کودکان زنجانی است.
 
مدیرکل بهزیستی استان زنجان در ادامه افزود: از این تعداد بیش از ۲ هزار کودک مشکوک به اختلال بینای‍ی شناسایی و برای بررسی‌های تکمیلی به بینایی سنج ارجاع شده‌اند.
 
وی تعداد پایگاه‌های غربالگری تنبلی چشم را ۳۶ پایگاه عنوان کرد و گفت: بهزیستی از خانواده‌های نیازمند دارای شرایط خاص در زمینه درمان تنبلی چشم و مشکلات بینایی با پرداخت کمک هزینه عینک و جراحی چشم حمایت می‌کند.
 
حسینی ضمن توصیه به خانواده‌ها جهت غربال بی‍نایی همه ساله کودکان ۳ تا ۶ سال، تصریح کرد: بهترین زمان برای تشخیص و درمان تنبلی چشم، سنین زیر ۵ سالگی است و در صورتیکه مشکل دید کودک قبل از ۵ سالگی تشخیص داده شود، حتی اگر چشم کودک دچار تنبلی شده باشد، با درمان به موقع، بینایی کامل به دست خواهد آمد.
 
مدیرکل بهزیستی استان زنجان در پایان با اشاره به مراکز غربالگری، تاکید کرد: والدین با در دست داشتن شناسنامه و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند برای سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال به مراکز مثبت زندگی و پایگاه‌های غربالگری مراجعه کنند.
 
 
پایان پیام//