بازگشت به صفحه اخبار
چهارشنبه 14-10-1401
دسته بندی: سلامت

اجرای طرح «همیار مادر و کودک» توسط بهزیستی

کارشناس مسئول آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور از اجرای طرح «همیار مادر و کودک» توسط سازمان بهزیستی خبر داد.

طرح «همیار مادر و کودک» در راستای استقلال کودکان


به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، معصومه وهابی در نشست تخصصی توانمندسازی خانواده محور همیار مادر و کودک، اظهار کرد: طرح «همیار مادر و کودک» توسط بهزیستی در راستای استقلال کودکان در حال اجرا است. هدف این طرح که سه سال است در کشور اجرا می‌شود توانمندسازی خانواده از طریق به کارگیری رویکرد اجتماع محور با مباحث تخصصی روانشناسی است.

وی در ادامه افزود: هر خانواده‌ای با پدر و مادر تشکیل می‌شود بنابراین این طرح نیز ۲ قسمت دارد، یک عضو تخصصی روانشناسی اجتماعی کودک و عضو دیگر همیاری و بحث‌های مشارکتی و آنچه در اجتماع محلی می‌شود از قابلیت آن استفاده کرد.

کارشناس مسئول آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور درباره افراد تحت پوشش این طرح، تصریح کرد: در کل کشور ۹ هزار مادر باردار و مادری که دارای کودک زیر سه سال هستند وجود دارد که به نسبت جمعیت هر شهرستان آمار متفاوت است و به دلیل قابلیت این طرح و تقاضایی که در استان‌ها برای پیوستن به این وجود داد طی ۲ سال اخیر حدود ۵۰۰ نفر مادر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

وهابی در ادامه افزود: هدف نهایی از این طرح این است که مادر کفایت لازم را در خود احساس کند و نگرش آنها از مادر کامل به مادر کافی تغییر کند ما کودکان مستقلی خواهیم داشت که علاوه بر اعتماد به نفس خود را در معرض آزمون و خطا قرار می‌دهند و تجربه کسب می‌کنند و یاد می‌گیرند و مادر نیز حضور و نظارت دارد که نیازهای کودک برطرف شود و تلاش است که از بزهکاری پیشگیری شود.

کارشناس مسئول آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور در پایان با اشاره به لزوم توجه به بحث دلبستگی ایمن، خاطرنشان کرد: بحث دلبستگی ایمن صرفاً به دوران کودکی محدود نمی‌شود می‌تواند تا نوجوانی، بزرگسالی و حتی میانسالی را در بر گیرد.


انتهای پیام//