بازگشت به صفحه اخبار
پنج‌شنبه 08-10-1401
دسته بندی: مسئولیت اجتماعی

سازمان نوسازی مدارس، مصداق بارز ایفای مسئولیت اجتماعی در آموزش و پرورش

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، اقدامات این سازمان را یکی از بارزترین مصادیق برای ایفای مسئولیت اجتماعی مردم در آموزش و پرورش دانست.

اقدام سازمان نوسازی مدارس جهت ایفای مسئولیت اجتماعی در آموزش و پرورش


به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، حمیدرضا خان‌محمدی در دومین روز گردهمایی مدیران کل نوسازی مدارس سراسر کشور ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: یکی از ابعاد بارز زندگی حضرت زهرا(س) مبارزه و جهاد در راه دفاع از ولایت می باشد. امروز نیز شاهد می باشیم که دشمن، مسیر ولایت را هدف قرار داده ؛ بنابراین باید دقت کنیم تادر این مسیر پیروز باشیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به انجام مسئولیت‌ها و وظایف در سازمان نوسازی مدارس، گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا با وجود برخی مشکلات، تکالیف خود را به درستی انجام دهیم و در ایفای نقش و انجام مسئولیت‌های‌مان موفق باشیم.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه افزود: ارتباط خود را با مقامات مسئول از جمله استانداران تقویت کنید تا در امر خطیر مدرسه‌سازی به نتایج خوبی برسید و فعالیت‌های تاثیرگذاری داشته باشید. همچنین باید از ظرفیت‌های زیرساختی و منابع استان‌ها استفاده کنید و با همه افرادی که می‌توانند در این مسیر کمک کنند، همراه و همگام باشید.

خان محمدی با تاکید بر لزوم توجه به معنویات در فعالیت‌های مدرسه‌سازی، تصریح کرد: نگاه و رویکرد ما در دوره جدید نباید فقط توجه به آورده مالی خیرین باشد بلکه برکت خیر و برکات حاصل از ورود به این عرصه حائز اهمیت است و چنین نگرشی موجب رشد معنوی و در کنار آن بالا رفتن سطح فعالیت‌های ما خواهد شد.

وی در ادامه افزود: وظیفه ما در قبال خیرین و نیکوکاران، تکریم این عزیزان است؛ چراکه حضور موثر و سرشار از انگیزه خیرین، به همه ما انرژی می‌دهد تا اقدامات‌مان به نتایج بهتر و موثرتری منجر شود.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به مسئولیت اجتماعی این سازمان، اظهار کرد: سازمان نوسازی مدارس کشور یکی از بارزترین مصادیق برای ایفای مسئولیت اجتماعی مردم در خانواده بزرگ آموزش و پرورش است؛ بر همین اساس ما باید در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی‌مان بتوانیم برنامه‌ریزی موثر و مثبتی برای جذب منابع داشته باشیم.

خان محمدی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، بیان کرد: «مَنْ خَافَ اَللَّهَ أَخَافَ اَللَّهُ مِنْهُ کُلَّ شَیْءٍ؛ هرکس از خدا بترسد، خدا همه چیز را از او می‌ترساند». برهمین اساس و الگو بود که سردار سلیمانی از هیچکس نمی‌ترسید و همه (دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی) از او می‌ترسیدند.

وی در ادامه افزود: الگوی ما در امر خداپسندانه مدرسه‌سازی، سردار شهید سلیمانی و شهید چمران هستند؛ بنابراین همچون حاج‌قاسم «نترس» باشید تا بتوانید به مردم خدمت کنید.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهم‌ترین اولویت این سازمان را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دانست و اظهار داشت: برای تعمیرات مدارس همه مردم را دعوت به همکاری و مشارکت کنید؛ ما در فصل تابستان سال آینده، جهاد مدرسه‌سازی را به راه خواهیم انداخت و از تمام ظرفیت‌های مردمی برای نیل به این مقصود استفاده می‌کنیم.
 

انتهای پیام//