بازگشت به صفحه اخبار
سه‌شنبه 16-03-1402
دسته بندی: بین المللی

سازمان ملل خواستار مجازات عاملان شهادت کودک دو ساله فلسطینی شد

تور وینسلند، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه دوشنبه شب خواستار مجازات مقامات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن محمد التمیمی کودک ۲ ساله فلسطینی شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، محمد التمیمی، کودک دو ساله فلسطینی چهار روز پس از آنکه در کرانه باختری اشغالی توسط نظامیان صهیونیست مورد اصابت گلوله به سرش قرار گرفت، در بیمارستان به شهادت رسید.

این کودک پس از حادثه پنجشنبه شب با هواپیما به بیمارستان «شبا» در نزدیکی تل‌آویو منتقل شد و تا زمانی که مقام‌های پزشکی روز دوشنبه شهادت وی را اعلام کردند، در وضعیت وخیمی به سر می‌برد.

«هیثم التمیمی» پدر ۴۰ ساله این کودک همچنان در بیمارستان تحت درمان است.

نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که سربازان این رژیم در نزدیکی روستای «نبی صالح» پس از تیراندازی افراد مسلح فلسطینی به سمت یک پاسگاه، اقدام به تیراندازی کردند.

با این وجود، هیثم التمیمی به خبرنگاران گفت که هیچ تیراندازی دیگری صورت نگرفته است و زمانی که وی تصمیم داشت پسرش را به خانه عموی خود ببرد، خودروی آنها مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

تور وینسلند، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه دوشنبه شب در توئیتی نوشت: بشدت مرگ کودک ۲ ساله فلسطینی را محکوم می کنم، رویدادی که بسیار مرا غمگین کرد.

وی نوشت: غیرنظامیان بویژه کودکان همچنان هزینه این درگیری (اسرائیلی ها و فلسطینیان) را می‌پردازند.

وینسلند در پایان ضمن تسلیت به خانواده شهید التمیمی بار دیگر خواستار مجازات مسؤولانی شد که شهادت این کودک دو ساله را رقم زدند.

شهرک نشینان صهیونیست یکشنبه شب نیز به شهرک «برقه» واقع در شمال غرب نابلس یورش بردند و اقدام به تخریب خودروها و حمله به منازل مسکونی فلسطینیان کردند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که ۵۹ فلسطینی در مقابله با حملات شهرک نشینان در شهرک برقه زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست در حمایت از شهرک نشینان به سمت فلسطینیان در شهرک برقه تیراندازی و شماری را بازداشت کردند.

طی روزهای گذشته مناطق مختلف نابلس صحنه تظاهرات فلسطینیان علیه شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در این منطقه بوده است.


انتهای پیام//