بازگشت به صفحه اخبار
دوشنبه 08-05-1403
دسته بندی: اجتماعی , تصویری , فرهنگی و هنری , مسئولیت اجتماعی , نگاه ویژه ,
به همت پایگاه خبری آزنیک با همکاری کانون پرورش فکری و کانون سندرم داون

گردهمایی سفیران خورشید برگزار شد/ تاسیس مرکز آموزشی ویژه افراد سندرم داون تا یک ماه آینده

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، گردهمایی میهمانان کوچک حسین(ع) با حضور فرشتگان سندرم داون، خانواده هایشان و مهمانان ویژه همچون گیتی خامنه، عادل بزدوده و… در ساعت ۱۷ الی ۱۹ روز شنبه، ششم مرداد سال ۱۴۰۳، به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون سندرم داون ایران و پایگاه تحلیلی خبری آزنیک در سالن غدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.


بهره‌مندی فرشتگان سندرم داون از تمامی امکانات کانون پرورش فکری

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، پوراندخت بنیادی، مدیرعامل کانون خیریه سندرم داون، ضمن عرض تسلیت ایام حسینی(ع) و تشکر ویژه از مدیر عامل و معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، درباره برگزاری همایش سفیران خورشید، بیان کرد: برگزاری گردهمایی سفیران خورشید، رویداد شایسته و خوشایندی است، لیکن  امیدوارم که این اتفاق موجب همکاری بیشتر بین کانون سندرم و کانون پرورش فکری باشد و درنهایت، تمام افراد سندرم داون مانند سایرین افراد، بطور برابر از امکانات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: موضوع گردهمایی امروز درباره عشق به خانواده است، خانواده ای که تمام اعضای آن، نه تنها به خاطر رابطه خونی، بلکه به دلیل همبستگی، همدلی، ایثار و همراهی در فراز نشیب‌های زندگی، سبب استحکام خانواده می‌شوند. لذا امیدوارم خانواده چهار هزار نفری سندرم داون نیز با همکاری و همدلی در پیشرفت و شکوفاشدن استعداد فرشته‌های سندروم داون، در کنار ما، همراه و کوشا باشند.

مدیرعامل کانون خیریه سندرم داون درخصوص فعالیت کانون، افزود: بیشتر فعالیت های کانون سندرم داون در سه محور نوزادن و خردسالان، نوجوانان و جوانان و بزرگسالان است. لذا می‌توان گفت که در بخش اول، نازنینان سندرم داون با توان‌بخشی و آموزش آماده رفتن به مدرسه می‌شوند. در بخش دوم، نوجوانان و جوانان سندرم داون با گذراندن آموزش‌های مناسب در حوزه ورزشی و هنری موجب شکوفاشدن استعدادهای آنها می‌شویم. همچنین در بخش بزرگسالان نیز با آموزش حرفه و سپس تولیدآن، باعث فعالیت و اشتغال‌زایی فرشتگان سندرم داون خواهیم شد.

 

تفاوتها؛ رمز موفقیت انسان‌ها

همچنین گیتی خامنه با بیان تقدیر و تشکر از والدین تمام افراد با ویژگی های خاص، به کودکان، نوجوانان و بزرگسالان سندرم داون، اظهار کرد: امروز بسیارخوشحالم که در جمع شما هستم، چراکه شما مهمانانی هستید که دنیای ما را زیباتر می‌کنید. عزیزان، تفاوت‌ها مهم نیست، بلکه این تفاوت‌های کوچک و بزرگ باعث موفقیت و پیشرفت تمام افراد با ویژگی خاص خواهد شد.

 وی به خانواده‌های فرشتگان سندرم داون، افزود: قرار نیست که زندگی همیشه بر وفق مراد باشد، بلکه زندگی همواره فراز و نشیب دارد. جا دار در این لحظه بر دستان والدین نازنینان سندرم داون بوسه بزنم و بگویم که شک ندارم، تمام تلاش‌ها و زحمات‌تان به زودی زود نتیجه خواهد داد.

در پایان، گیتی خامنه از پایگاه تحلیلی خبری آزنیک بابت تمام زحماتی که باعث شناخته‌تر شدن افراد با ویژگی خاص به ویژه فرشتگان سندرم داون شده، تقدیر و تشکر ویژه کرد.

 

اجرایی شدن وعده‌های مدیرعامل کانون پرورش فکری تا یک ماه آینده

در ادامه گردهمایی سفیران خورشید، حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ضمن خوشحالی از حضور در این مراسم، مطرح کرد: کانون پرورش فکری در تلاش است تا بتواند به بهترین شکل به افراد سندرم داون خدمت کند، در این راستا تا یک ماه آینده حتما و قطعا مرکزی در خصوص آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان به صورت رایگان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب، تاسیس خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین از تمام عزیزان سندرم داونی که در این گردهمایی به خوبی مداحی کردند، تشکر می‌کنم. لیکن، این عزیزان به همراه مادرانشان تا 28صفر، از سوی کانون پرورش فکری، عازم کربلا خواهند شد.