بازگشت به صفحه اخبار
سه‌شنبه 12-10-1402
دسته بندی: سلامت
سخنگوی سازمان غذا و دارو عنوان کرد؛

در ١٠ روز گذشته گزارشی از کمبود شیرخشک در داروخانه‌ها نداشتیم

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به بازگشت تعادل عرضه و تقاضا به بازار شیرخشک در پی اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر، تاکید کرد تنها محل معتبر عرضه شیرخشک، داروخانه‌ها هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، سجاد اسماعیلی در توضیح اقدامات سازمان غذا و دارو در برطرف کردن مسئله کمبود عرضه شیرخشک، به مانورهای بررسی و نظارتی در شرکت‌های پخش دارو اشاره کرده، افزود: این امر سبب شد توزیع سرعت بگیرد. بر همین اساس در آذرماه به توزیع ١٢ میلیون و ۶٠٠ هزار قوطی شیرخشک رسیدیم که مشکل بازار شیرخشک را مرتفع کرد.

وی با تاکید بر فعالیت سه شیفته تولیدکنندگان داخلی، از توزیع شیرخشک حتی در روزهای تعطیل و تعادل دوباره عرضه و تقاضای شیرخشک خبر داد.
اسماعیلی در ارتباط با نبود احتمالی شیرخشک در داروخانه‌ها اظهار داشت که مردم می‌توانند با مراجعه یا تماس با معاونت‌های غذا و دارو در استان‌ها، موارد احتمالی را گزارش دهند. وی تاکید داشت که با وجود دستور مؤکد بر پیگیری جدی و ادامه دادن توزیع به محض دریافت گزارشات، طی ١٠ روز اخیر گزارشی از کمبود شیرخشک در داروخانه‌ها نبوده است.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند بدون دغدغه و با ارائه کدملی کودک‌شان از داروخانه‌ها شیرخشک دریافت کنند. تنها محل مجاز برای دریافت شیرخشک، داروخانه است و از نظر سازمان غذا و دارو هیچ محلی به جز داروخانه برای دریافت شیرخشک معتبر نیست.

انتهای پیام//