بازگشت به صفحه اخبار
پنج‌شنبه 13-11-1401
دسته بندی: بین المللی

مرگ ٢٢١ کودک سودانی بر اثر عقرب گزیدگی از سال ۲۰۱۹ تاکنون

۲۲۱ کودک بر اثر عقرب گزیدگی در منطقه «المناصیر» سودان از سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت خبری ارم، سالانه دهها کودک سودانی در منطقه «المناصیر» از توابع استان شمال سودان به دلیل عقرب گزیدگی جان خود را از دست می دهند. دلیل اصلی مرگ و میرهای کودکان در منطقه المناصیر، عقربی به نام «مطارد الموت»(استاکر مرگ) است که یکی از کشنده ترین عقربها در جهان به شمار می رود و کودکان و مبتلایان به بیماری های مزمن را می کشد.

محمد صدیق از پزشکان این منطقه در این باره می گوید: مشکل اصلی، دور بودن این مناطق از تاسیسات بهداشتی است . ضعف ارتباطات در منطقه مذکور نیز مزید برعلت است.

براساس این گزارش، تعداد روستاهای بزرگی که در این منطقه آلوده به عقرب هستند به ۲۸ روستا می رسد که برخی از آنها جزیره ای هستند و نیازمند روش حمل و نقل رودخانه ای هستند.

سمی‌ترین عقرب‌های جهان


نوزادی به نام سمیره در همین منطقه براثر عقرب گزیدگی جان باخت. سمیره فقط پانزده روز دراین دنیا زندگی کرد و نصیبش از این دنیا دو فریاد بود: اولی لحظه به دنیا امدن و دومی که آخرین فریادش نیز بود، هنگامی بود که توسط یک عقرب گزیده شد.

خانم رانیا بلیله کارشناس سموم در این باره می گوید: عقرب های موجود در منطقه المناصیر، سمی‌ترین عقرب‌های جهان هستند.

وی با اشاره به اینکه دلیل اصلی فوت کودکان در المناصیر، عقربی به نام «عقرب استاکر مرگ»است، خاطرنشان کرد:  قبرستان‌های ویژه کودکانی که براثر عقرب گزیدگی می‌میرند وجود دارد و آخرین آمار تعداد کودکان فوت شده در المناصیر به ۲۲۱ کودک از سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون می‌رسد.


انتهای پیام//