بازگشت به صفحه اخبار
شنبه 29-02-1403
دسته بندی: اجتماعی , بازی و سرگرمی , فرهنگی و هنری ,
تاخیر در تنظیم سندی راهبردی در حوزه کودک؛

تدوین "سند ملی اسباب بازی" به کجا رسید؟

تدوین سندی برای اسباب‌بازی موضوعی قدیمی و مربوط به سال‌های نخست دهه ۹۰ است. تاکنون نیز دست کم دو سند ۵ ساله در شورای نظارت بر اسباب‌بازی تدوین شده و اکنون هم در شرف تدوین سند ۵ ساله سوم قرار داریم. اما جایگاه نهادهای متولی در تدوین و تنظیم این سند کجاست؟

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، به نطر می رسد شورای نظارت بر اسباب‌بازی در تدوین این سند حضور نداشته و علی‌رغم چندین بار نامه‌نگاری، تاکنون هیچ اطلاعی به این شورا برای حضور داده نشده است. شورای نظارت بر اسباب‌بازی زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند، اما اینکه چرا در تدوین سند حضور نداشته است، جای سوال دارد!

این درحالی ست که سرعت رشد صنعت اسباب‌بازی بسیار بالا است و لازم است برای رسیدن به اهداف با سرعت بیشتری حرکت کرد. تدوین سند اسباب‌بازی به عنوان یک راهنما برای افراد شاغل در این صنعت از واجبات است، چون در همه این سال‌ها غفلت‌های زیادی در حوزه اسباب‌بازی صورت گرفته است.

 استفاده از اسباب‌بازی ارتباط مستقیمی با توسعه یافتگی و سطح رفاه اجتماعی دارد که با تهدید این دو عامل، ممکن است اسباب‌بازی از سبد خرید خانوار خارج شود. حتی حدود ۱۰ سال قبل اسباب‌بازی جزو گروه لوکس به حساب می‌آمد، اما اکنون دیگر این دیدگاه وجود ندارد و اسباب‌بازی را به عنوان غذای روح می‌بینند و نگرش‌ها هرچند با روندی کند، اما درحال تغییر است.

 
انتهای پیام//