به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، علی هاشمی اصل، مدیرعامل شرکت تولیدی و بازرگانی جامپی در گفتوگو با آزنیک، بیان کرد: در حال حاضر اصلیترین معضل تولیدکنندگان اسباببازی نقدینگی است. بطور مثال مجموعه ما در لیست کالاهای خود یک سری تقاضا در بازار دارد اما بنا به مشکلات نقدینگی، مجبوریم از کالایی به کالای دیگر تغییر تولید دهیم. چراکه این نقدینگی آنچنان حجم عظیمی نیست که بتوانیم تمام کالاها را تامین و نگهداری کنیم.
وی، افزود: از طرفی، بانکها نیز آنچنان حمایتی بر تولیدکنندگان اسباببازی ندارند و اگر هم وامی انجام گیرد با درصد کارمزد بالا همراه است که همین موضوع باعث چالش تولیدکنندگان شده است.
به گفته هاشمیاصل، تامین مواد اولیه و قیمتهای نجومی آن نیز مشکل دیگر این صنعت است. چراکه تولیدکنندگان به دلیل استفاده محدود از برخی مواداولیهها توان رایزنی با شرکتهای بزرگ تولید مواد اولیه مانند پتروشیمی ندارند، بنابراین ناچار هستند که با واسطهها وارد معامله شوند که خب در نتیجه، نیازمند هزینه بیشتر است. لذا همین موضوع در چرخه قیمتگذاری اسباببازی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
مدیرعامل شرکت تولیدی و بازرگانی جامپی، تشریح کرد: از طرفی، امروزه در صنف اسباببازیها، 90 درصد فروشها به صورت اعتباری است. بطورمثال تولیدکنندگان برای ساخت کالایی مجبور به پرداخت 50 الی 60 از هزینههای آن هستند اما مجبورند در بهترین حالت، آن کالا را در سه ماه به فروش برسانند.
پایان خبر//
آخرین اخبار
روزهای پایانی نمایش «اُدیپ در والهالا» در عمارت هما
نمایش «اُدیپ در والهالا» به نو...
1404-10-07
رونمایی بیش از 200 آثار هنری نواجوانان در نقش طوفان
دومین رویداد ملی «نقش طوفان» ب...
1404-10-06
آغاز فراخوان دومین جشنواره ملی «تدریس ماهرانه» با محوریت مجموعه کتابهای «ماهر شو»
سید هاشم حسینیالمدنی، رئیس سا...
1404-10-06
«غول خمیازهای»؛ روایتی نمایشی از احساسات پنهان کودکان
الهه موچانی، نویسنده، بازیگر و...
1404-10-03
چالشها و فرصتهای تئاتر نوجوان در جشنواره تئاتر شهر
تئاتر کودک و نوجوان در ایران ب...
1404-10-02