به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، علی هاشمی اصل، مدیرعامل شرکت تولیدی و بازرگانی جامپی در گفتوگو با آزنیک، بیان کرد: در حال حاضر اصلیترین معضل تولیدکنندگان اسباببازی نقدینگی است. بطور مثال مجموعه ما در لیست کالاهای خود یک سری تقاضا در بازار دارد اما بنا به مشکلات نقدینگی، مجبوریم از کالایی به کالای دیگر تغییر تولید دهیم. چراکه این نقدینگی آنچنان حجم عظیمی نیست که بتوانیم تمام کالاها را تامین و نگهداری کنیم.
وی، افزود: از طرفی، بانکها نیز آنچنان حمایتی بر تولیدکنندگان اسباببازی ندارند و اگر هم وامی انجام گیرد با درصد کارمزد بالا همراه است که همین موضوع باعث چالش تولیدکنندگان شده است.
به گفته هاشمیاصل، تامین مواد اولیه و قیمتهای نجومی آن نیز مشکل دیگر این صنعت است. چراکه تولیدکنندگان به دلیل استفاده محدود از برخی مواداولیهها توان رایزنی با شرکتهای بزرگ تولید مواد اولیه مانند پتروشیمی ندارند، بنابراین ناچار هستند که با واسطهها وارد معامله شوند که خب در نتیجه، نیازمند هزینه بیشتر است. لذا همین موضوع در چرخه قیمتگذاری اسباببازی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
مدیرعامل شرکت تولیدی و بازرگانی جامپی، تشریح کرد: از طرفی، امروزه در صنف اسباببازیها، 90 درصد فروشها به صورت اعتباری است. بطورمثال تولیدکنندگان برای ساخت کالایی مجبور به پرداخت 50 الی 60 از هزینههای آن هستند اما مجبورند در بهترین حالت، آن کالا را در سه ماه به فروش برسانند.
پایان خبر//
آخرین اخبار
کیفیت ضعیف آثار در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان
مشاور هنری دبیر اجرایی جشنواره...
1403-08-29
بازدید 85 هزار نفری اختتامیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در اپلیکشن شاد
مسئول vod اپلیکشن شاد، بیان ک...
1403-08-28
ارتقا برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در گرو برنامهریزی مدون
عضو هیات انتخاب آثار بیستونهم...
1403-08-28
آسم؛ سومین علت شایع بستری شدن در کودکان زیر ۱۵ سال
آسم یک بیماری التهابی مزمن ریه...
1403-08-27
معرفی برترینهای پویش کتابخوانی
با هدف ترویج مهربانی و توسعه ف...
1403-08-27