بازگشت به صفحه اخبار
سه‌شنبه 27-06-1403
دسته بندی: اجتماعی , فرهنگی و هنری ,
در گفت‌وگو با آزنیک، مطرح شد؛

کتاب‌های کودک و نوجوان برخوردار از تصویرگری قوی اما محتوای ضعیف است

کارشناس مسئول امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: کتاب‌هایی می‌توانند در عرصه بین‌المللی موفق باشند که پرهیز از زیاده‌گویی و برخوردار از زبان روان و ایده نو است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، سعیده ارگانی، کارشناس مسئول امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با آزنیک، بیان کرد: امروزه کتاب‌های ایرانی در محتوای متنی، دچار ضعف هستند، طوریکه داستان و بن مایه‌‌های قوی ندارند. بنابراین می‌توان گفت، باتوجه به تجارب، تاکنون اغلب کتاب‌های تصویرگری در عرصه بین‌الملل موفق بوده‌اند.

 

ارگانی افزود: بطورمثال اغلب ناشران، مدعی هستند که داستان کتاب‌های ایرانی بسیار ضعیف اما بخش تصویرگری بسیار قوی است. لذا لازم به ذکر است که همواره داستان بی‌نقص کنار تصویرگری خوب می‌تواند در عرصه بین الملل قوی ظاهر شود و در بازار جهان حرفی برای گفتن داشته باشد.

 

کارشناس مسئول امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه خاطرنشان کرد: وضعیت کرونا با تمام مشکلات و چالش‌هایی که به همراه داشت باعث شد که بتوانیم با شرایط کار در فضای مجازی آشنا شویم و از پس امورات دیجتالی به خوبی برآییم. طوریکه باتوجه به ارتباطاتی که با ناشران جهانی داریم، تلاش می‌کنیم که بتوانیم اغلب کتاب‌ها را به صورت ماهیانه در فضای مجازی معرفی کنیم.



پایان خبر//