بازگشت به صفحه اخبار
پنج‌شنبه 25-05-1403
دسته بندی: فرهنگی و هنری , بازی و سرگرمی ,
در گفت‌و‌گو با آزنیک، مطرح شد؛

اختصاص بیش از 80 ‎درصد از ظرفیت بازارهای ایران به اسباب بازی‌های غیرایرانی

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بیان کرد: گرچه به دلایل مختلف، ارائه آمار دقیقی از درصد اسباب بازی‌های خارجی بسیار دشوار است، ولی بررسی‌های میدانی مؤید نشان می‌دهد که اختصاص بیش از 80 ‎درصد از ظرفیت بازارهای ایران به اسباب‌بازی های غیرایرانی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، لیلا بابایی، مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با اشاره به اینکه اغلب والدین به این موضوع که آیا این اسباب‌بازی دارای نشان استاندارد است یا خیر توجه نمی‌کنند، تشریح کرد: اسباب‌بازی یکی از وسایلی است که در رشد شخصیتی کودکان تاثیرگذار است، اما متأسفانه برخی از والدین به نوع اسباب‌بازی خریداری شده برای فرزندانشان توجهی ندارند و حتی به علامت‌هایی هم که در روی جعبه اسباب‌بازی‌ها درج می‌شود نیز بی‌توجه هستند. 

 

به گفته وی، اگر اسباب بازی بصورت غیر قانونی وارد کشور شده باشد، علیرغم بالا بودن قیمت دلار، با توجه به عدم پرداخت هزینه‌های گمرکی و تعرفه‌های نظارتی، قیمت تمام شده پایین‌تری نسبت به تولیدات داخل خواهد داشت. 

 

بابایی در پایان افزود: این محصولات چون به لحاظ استانداردهای کیفی و فرهنگی مورد بررسی قرار نمی‌گیرند، می‌توانند تاثیرات منفی در رشد کودکان داشته باشند و چه بسا این تأثیرات منفی در سنین بزرگسالی نیز تسری یابد. 



پایان خبر//