بازگشت به صفحه اخبار
یکشنبه 08-07-1403
دسته بندی: اجتماعی , بازی و سرگرمی , سلامت ,
در گفت‌وگو با آزنیک، مطرح شد؛

محرومیت کودکان با حذف اسباب‌بازی از سبد خانوار

مدیرعامل تولیدکننده اسباب‌بازی پلی مگنت، بیان کرد: امروزه باتوجه به شرایط اقتصادی، فروش محصولات پلی مگنت نسبت به سال‌های گذشته با کاهش روبرو بوده است، طوریکه شاید بتوان گفت که در حال حاضر، خریداری این کالاها تنها توسط اقشار متوسط رو به بالا انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، این روزها شرایط اقتصادی به گونه‌ای شده که هر خانواده توان خریداری اسباب‌بازی برای کودکان خود را ندارند. در نتیجه اسباب‌بازی از سبد خانوار حذف می‌شود. کودکانی که از اسباب بازی های مناسب و کافی محروم هستند، در معرض مشکلات جدی آموزشی و تفریحی قرار می‌گیرند. عدم دسترسی به اسباب بازی‌های آموزشی منجر به کاهش توانایی‌های شناختی و خلاقیت آنها می شود. این کودکان در یادگیری مفاهیم پایه‌ای مانند ریاضی و زبان دچار مشکل می شوند، چرا که بازی یکی از مهم‌ترین ابزارهای یادگیری در سنین پایین است.


همچنین، فقدان اسباب بازی‌های تفریحی باعث می‌شود که آنها نتوانند مهارت‌های اجتماعی خود را تقویت کنند و در تعامل با همسالان دچار مشکلاتی شوند.


علاوه بر این، عدم وجود اسباب بازی‌های مناسب می‌تواند به بروز احساسات منفی مانند ناامیدی و افسردگی منجر شود. کودکان نیاز دارند که به شیوه‌های مختلف انرژی خود را تخلیه کنند و از طریق بازی، احساسات و هیجانات خود را مدیریت کنند.


در اینباره با محمدصادق اسماعیلی، مدیرعامل تولیدکننده اسباب‌بازی پلی مگنت، به گفت‌وگو پرداختیم.


محمدصادق اسماعیلی، مدیرعامل تولیدکننده اسباب‌بازی پلی مگنت در گفت‌وگو با آزنیک، اظهار کرد: امروزه باتوجه به تورم اقتصادی و مشکلات معیشتی، بسیاری از خانواده‌ها توان خریداری اسباب‌بازی را ندارند و در نتیجه این کالاها از سبد خانوار حذف می‌شود. بطور مثال، محصولات پلی مگنت باتوجه به اینکه قیمت مواد اولیه بالایی دارد، محصول نهایی نیز با قیمت بالاتری معامله می‌شود.


 وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌شود محصولات را طوری طراحی کرد که هزینه کمتری داشته باشد تا قشر متوسط رو به پایین توان خرید داشته باشند، اظهار کرد: این موضوع ممکن است اما متاسفانه مستلزم این است که کیفیت پایین‌تری به مخاطب ارائه شود. اما مجموعه پلی مگنت همواره سعی داشت که هیچگاه از کیفیت کالاهای خود کاسته نکند. لذا همین موضوع باعث شد که قشر متوسط رو به پایین را از دست بدهیم.


به گفته اسماعیلی، بحث قیمت در محصولات پلی مگنت، اختلاف زیادی نیست که بتوان راهکاری داشت و آن را پایین‌تر از حد معمول عرضه کرد. بطور مثال هرچقدر هم قیمت محصول نهایی را کاهش داد، باز هم خرید برای قشر متوسط رو به پایین ممکن نیست.

 

 

 

پایان//