به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، در حالی که برنامه های کودک در دهه 60 و 70 غالبا با محتوای آموزشی و ایجاد ارزش در میان قشر کودکان و نوجوانان با اعضای خانواده می پرداخت، به نظر می رسد در سال های اخیر این تولیدات از لحاظ درون مایه ای دچار ایرادات و اشکالات مختلفی هستند.
تولیدات حال حاضر غالبا با معرفی نمادها و شخصیت هایی می پردازد که قدرت و توانایی ماورایی داشته و یا کارهای خارق العاده ای را انجام می دهند که واقعی بودن آن ها دور از ذهن انسان است. پرورش چنین ذهنیتی در کودکان در بلند مدت موجب شده تا رویای شبیه شدن به موجودی همانند آنچه در ذهن پرورانده شده است، رفته رفته به واقعیتی تبدیل شود که کودک خود را ناتوان از انجام آن می داند.
تکرار تلقین عدم توانایی انجام کارهای مشابه شخصیت های کارتونی، به مرور بر فعل نتوانستن کودک ریشه دوانده و او را انسانی کم استعداد و کم توان تلقی خواهد کرد. این نوع نگرش منفی باعث آثار سو در شخصیت اجتماعی کودک شده و احتمالا در سنین آتی دچار چالش های جدی خواهد کرد.
انتهای پیام//
آخرین اخبار
قصهگو طاووسانه؛ همراه تازه کودکان در دنیای کتاب
زینب میرطاووسی، مدیر موسسه طنی...
1404-06-12
آموزش موسیقی کودک در ایران نیازمند مدرس متخصص و حمایت مستمر است
مسعود نظر با انتقاد از وضعیت آ...
1404-06-12
نشست کمیته تشکلها و مشارکتهای اجتماعی مجلس: «ایران قربانی تروریسم» و ضرورت توانمندسازی سمنها
نشست کمیته تشکلها و مشارکتها...
1404-06-12
وصیت فرهنگی یک هنرمند؛ تجهیز کتابخانهای در قشم با ۶ هزار عنوان کتاب کودک
وصیت متفاوت یک نقاش باعث شد کت...
1404-06-11
له شدن نویسندگان زیر بار مشکلات اقتصادی؛ روایت آزیتا قلیزاده
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آز...
1404-06-09