به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، در حالی که برنامه های کودک در دهه 60 و 70 غالبا با محتوای آموزشی و ایجاد ارزش در میان قشر کودکان و نوجوانان با اعضای خانواده می پرداخت، به نظر می رسد در سال های اخیر این تولیدات از لحاظ درون مایه ای دچار ایرادات و اشکالات مختلفی هستند.
تولیدات حال حاضر غالبا با معرفی نمادها و شخصیت هایی می پردازد که قدرت و توانایی ماورایی داشته و یا کارهای خارق العاده ای را انجام می دهند که واقعی بودن آن ها دور از ذهن انسان است. پرورش چنین ذهنیتی در کودکان در بلند مدت موجب شده تا رویای شبیه شدن به موجودی همانند آنچه در ذهن پرورانده شده است، رفته رفته به واقعیتی تبدیل شود که کودک خود را ناتوان از انجام آن می داند.
تکرار تلقین عدم توانایی انجام کارهای مشابه شخصیت های کارتونی، به مرور بر فعل نتوانستن کودک ریشه دوانده و او را انسانی کم استعداد و کم توان تلقی خواهد کرد. این نوع نگرش منفی باعث آثار سو در شخصیت اجتماعی کودک شده و احتمالا در سنین آتی دچار چالش های جدی خواهد کرد.
انتهای پیام//
آخرین اخبار
بازیستان؛ همرسان زنجیره ارزش در زیستبوم بازی و اسباببازی ایران
مراسم رونمایی رسمی از مجموعه...
1404-03-07
تأکید بر نقش نهادهای آموزشی در ترویج کتابخوانی/ کاهش استقبال از نمایشگاه کتاب به دلیل همزمانی با امتحانات
سید علیرضا طباطبایی، مدیر نشر...
1404-02-24
نمایشگاه موسیقی کودک و نوجوان؛ پلی میان فرهنگ رسمی و فرهنگ زنده
نمایشگاه موسیقی کودک و نوجوان،...
1404-02-13
بخش کودک و نوجوان به جشنواره ملی هنری «همام» افزوده شد
افزوده شدن بخش کودک و نوجوان ب...
1404-01-23
نقش هنر در شکوفایی خلاقیت و شخصیت کودک؛ هشداری درباره ضعف آموزش هنر در مدارس
صابر سلیمانی، مدرس هنر کودک و...
1404-01-16