بازگشت به صفحه اخبار
چهارشنبه 05-05-1401
دسته بندی: تصویری
فرهاد بشارتی در گفت و گو با آزنیک:

هنرمندان مردم را ترغیب به حمایت از کودکان با نیازهای ویژه کنند

فرهاد بشارتی، بازیگر و هنرمند شناخته شده کشور در گفت و گو با آزنیک از نقش هنرمندان در حمایت از کودکان با نیازهای ویژه سخن گفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، فرهاد بشارتی، هنرمند شناخته شده کشور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری آزنیک در حاشیه همایش فرصت کودکی و در پاسخ به این سوال که هنر چگونه می‌تواند از جامعه در رابطه با کودکان نیازهای ویژه قضاوت زدایی کند، گفت: همه ما می‌دانیم که هنر یک رسالت ویژه‌ای در عرضه آموزش و تفکیک بین رفتارهای مختلف دارد. کودکان مختلفی در جامعه وجود دارند، کودکانی که بهره‌های هوشی متفاوتی دارند و به هر حال این تفاوت‌ها در جامعه وجود دارد. هنر نیز در جایگاه خود می‌تواند از طریق نمایش، هنر بازیگری، ادبیات و حتی نقاشی و معماری نیز به نوعی این‌ها را سمت و سو بدهد تا این فاصله‌ها را جدای از تفکیک‌سازی یک پیوندی دهد و متصل کند تا بلکه فاصله‌ای بین این‌‌ها ایجاد نشود که این عزیزان بتوانند در کنار یکدیگر در آرامش و در صلح یک زندگی مناسب داشته باشند و در وابستگی به یکدیگر از جامعه طرد نشوند.

وی در ادامه افزود: در واقع آن‌هایی که سالم هستند باید این عزیزان را به خودشان بپذیرند و از خودشان دور نکنند تا این بچه‌ها احساس نکنند که تفاوتی با بقیه دارند و به این دلیل کنار گذاشته شده‌اند. هنر این رسالت را دارد که از طریق کارهای نمایشی، عروسکی و ... در این راستا کمک کند.

بشارتی در خصوص نقش هنرمندان در موضوع قضاوت زدایی از جامعه، خاطرنشان کرد: هنرمندان در رشته‌های مختلف و در عرصه‌های مختص به خودشان می‌توانند این همکاری را داشته باشند.

این بازیگر در تشریح همرسانی هنرمندان و جامعه در کمک به کودکان با نیازهای ویژه، گفت: مردم عزیز ما خوشبختانه از هنرمندان حرف شنوی خوبی دارند در نتیجه هنرمندان می‌توانند الگویی خوبی در این زمینه باشند. اگر هنرمندان پیش قدم شوند می‌توانند مردم را ترغیب کنند که آن‌ها نیز در حد و توان خودشان از این کودکان حمایت کنند.

ادامه مصاحبه آزنیک با فرهاد بشارتی، هنرمند مطرح کشور در حاشیه اولین همایش فرصت کودکی را در ویدیو بالا مشاهده کنید.


انتهای پیام//