بازگشت به صفحه اخبار
سه‌شنبه 27-04-1402
دسته بندی: مسئولیت اجتماعی , فرهنگی و هنری ,
بی برنامگی یا تبعیض

اردوی تابستانی کودکان کار و خیابان بدون حضور دختران برگزار شد

اولین اردوی تابستانی ویژه کودکان کار و خیابان اوایل تیرماه برگزار شد. اما نکته قابل تامل در این رویداد عدم حضور دختران بود به نحوی که افراد شرکت کننده در آن صرفا محدود به پسران می شد.

 به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه اوقات فراغت برای کودکان کار و خیابانی به اندازه افراد بزرگسال ارزشمند و مغتنم است، اظهار کرد: بسیاری از این کودکان دوست دارند در فعالیت‌ها، ورزش‌ها و بازی‌های بدنی مشارکت داشته باشند، اما وسایل کافی یا دسترسی به یک سرگرمی سالم و مطمئن برای این کار را ندارند، به همین دلیل مجبور می‌شوند با دوستان خود در خیابان‌های شلوغ بازی کنند و پرسه بزنند و فضاهای عمومی مانند خیابانها، بازارها یا هر مکان شلوغی به زمین بازی آنها تبدیل می‌شود. کودکی آنان تحت الشعاع شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خاصی که در آن محصور شده‌اند قرار گرفته است.

مهری سادات موسوی ادامه داد: با وجود نگرانی‌ها و پیش‌بینی خطرات احتمالی در سال جاری، درنهایت اولین اردوی ویژه کودکان کار و خیابان برای دو گروه دختران و پسران برنامه‌ریزی شد که اردوی پسران در اوایل تیرماه با موفقیت برگزار شده است.

به گفته موسوی، طی برگزاری این اردو ۹۶ کودک پسر از ۷ استان آذربایجان غربی، قم، کرمان، خراسان رضوی، اردبیل، یزد و اصفهان شرکت کردند.

وی در ادامه به استانداردهای اجرای برنامه اردوی کودکان کار و خیابان اشاره کرد و یادآور شد: اختصاص یک مربی به ازای هر ۶ کودک، تامین وسیله نقلیه ایاب و ذهاب مناسب و ایمن، پیش‌بینی و تامین تغذیه، اخذ رضایت‌نامه از خانواده‌ها و توجیه خانواده‌ها درخصوص وسیله نقلیه، فضای اردوگاه و نحوه ارتباط و تماس تلفنی با فرزندانشان و قراردادن شماره همراه مربی و سرپرست در اختیار کودکان و خانواده‌ها از جمله استانداردهایی بود که سعی شد طی برگزاری اردو رعایت شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طی تابستان سال جاری اردوهای تابستانی ویژه کودکان کار و خیابان برگزار خواهد شد و برنامه سازمان برای اردوهای کودکان دختر کار و خیابان چیست؟ توضیح داد: این اولین اردوی تابستانی کودکان کار و خیابان سازمان بود که تا به حال برگزار شده است. اما برای اردوی ویژه دختران معذوریت‌هایی وجود دارد که به جد به دنبال مرتفع کردن آن و زمینه سازی برای اجرای اردویی فرهنگی تفریحی برای این افراد هستیم.

 انتهای پیام//