بازگشت به صفحه اخبار
شنبه 27-05-1403
دسته بندی: فرهنگی و هنری
در گفت‌و‌گو با آزنیک، مطرح شد؛

ضرورت تغییر نگاه به تولیدات رسانه‌ای کودک و نوجوان/ فعالان باهدفی مشخص برنامه‌سازی کنند

سارا روستاپور، مجری کودک و نوجوان، بیان کرد: کودکان و نوجوانان امروزی با نسل‌های گذشته، تفاوت‌های بسیاری دارند، طوریکه می‌توان گفت هر دو سال باتوجه به پیشرفت تکنولوژی، ذائقه نسل جدید دچار تغییر و تحول می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، سارا روستاپور، مجری کودک و نوجوان، اظهار کرد: باتوجه به گسترش مدیا و فضای مجازی، متوجه خواهیم شد که کودکان و نوجوانان امروزی، متفاوت تر از نسل گذشته هستند. بطورمثال کودکان دهه 60 و 70 از انیمیشن و برنامه‌های محدودتری برخوردار بودند. اما امروزه باتوجه به پلت‌فرم‌ها و فضای مجازی، دسترسی کودکان و نوجوانان به برنامه‌های کودک و نوجوان بسیار فراتر از گذشته است.


به گفته‌وی، تمام انیمیشن‌های تولیدشده در جهان از یک برنامه و هدف از پیش تعیین شده ساخته می‌شوند تا تاثیرگزاری خود را بهتر به مخاطب بفهماند. بطورمثال در کدام تم تولد کودکان شاهد یک عروسک ایرانی هستیم؟ اما در کشورهای خارجی، کودکان زیر هفت سال در تم تولدشان از شخصیت‌های خارجی استفاده می‌کنند که خب این موضوع نشان‌دهنده تاثیرگزاری آن انیمیشن در کودکان است. کودکان امروزی باتوجه به تنوع برنامه‌ و انیمشن‌ها، خود انتخاب می‌کنند که چه چیزی را تماشا کنند.


روستاپور، ادامه داد: تمام برنامه‌سازان از آموزش و پرورش گرفته تا تمام ارگان‌های حوزه کودک، باید کارشناسانه جامعه‌شناسی انجام دهند تا متوجه علاقه کودکان شوند و بر اساس آن فاکتورها، برنامه‌ریزی درستی در راستای آموزش و تربیت تبیین کنند. 


مجری کودک و نوجوان در پایان، تاکید کرد: باتوجه به وابستگی کودکان و نوجوانان به فضای مجازی باید تلاش شود تا پایگاه‌های هنری بیشتری برای این بخش در نظر گرفته شود تا در جامعه قرار گیرند و ارتباطات بیشتری با دنیای بیرون داشته باشند.



پایان خبر//