بازگشت به صفحه اخبار
دوشنبه 29-05-1403
دسته بندی: بازی و سرگرمی
در گفت‌و‌گو با آزنیک، مطرح شد؛

آمار دقیقی از تولیدکنندگان اسباب‌بازی در کشور وجود ندارد

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکننده اسباب‌بازی، بیان کرد: در حال‌حاضر آمار دقیقی مبنی بر تعداد تولیدکنندگان اسباب‌بازی‌ در کشور وجود ندارد، چراکه برخی تولیدکنندگان بدون بارکد مشغول فعالیت هستند.

امیر بهادری فرد، عضو هیئت مدیره  انجمن تولیدکننده اسباب‌بازی در گفت‌وگو با آزنیک، بیان کرد: اعضای انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی برگرفته از سراسر کشور است، بطورمثال شهر مشهد، اردبیل، تبریز، اصفهان و... بخشی از اعضای انجمن را تشکیل می‌دهند که البته می‌توان گفت استان تهران باتوجه به ظرفیت و توسعه گسترده‌تر، بیشترین عضویت را دارد.


وی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های انجمن این است که سعی دارد بتواند آمار شفافی از تولیدکنندگان اسباب‌بازی در کشور ارائه دهد، تشریح کرد: در حال حاضر متاسفانه، نمی‌توان تخمین زد که چند درصد از تولیدکنندگان اسباب‌بازی عضو انجمن هستند. اما لازم به ذکر است که اغلب اعضای انجمن از تولیدکنندگان شناسنامه‌دار صنعت اسباب‌بازی هستند.


بهادری فرد، ادامه داد: انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی یک انجمن جوان و نوپایی است، چرا که تقریبا 5 الی 6 سال از شروع فعالیت آن گذشته است. بطور مثال برخی از انجمن‌ها بیش از نیم قرن از فعالیت آنها گذشته و کاملا در این مسیر توانمد شدند. اما باتوجه به میزان کم فعالیت انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایران، می‌توان گفت که این انجمن برخوردار از یک سری چالش‌هاست که کاملا طبیعی است.