بازگشت به صفحه اخبار
سه‌شنبه 30-05-1403
دسته بندی: اجتماعی , سلامت , نگاه ویژه ,
در گفت‌و‌گو با آزنیک، مطرح شد؛

الگوبرداری جهانی از مقالات برتر انجمن آلزایمر ایران در راستای آموزش به کودکان/ پیشگیری از آلزایمر حتی در زمان کودکی

موسس و مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران، بیان کرد: انجمن آلزایمر ایران سه سال پس از تاسیس، عضو انجمن جهانی آلزایمر شد. طوریکه، تعدادی از مقالات علمی و آموزشی انجمن آلزایمر ایران، موفق به کسب رتبه اول در جهان شده است و از این مقالات به عنوان آموزش به کودکان الگوبرداری می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری  آزنیک، معصومه صالحی، موسس و مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران، اظهار کرد: انجمن آلزایمر ایران باهدف کیفیت ارتقا زندگی افراد مبتلا و مراقبین‌شان از سال 1380 تاسیس شده و تاکنون به فعالیت خود ادامه داده است.


وی، در خصوص فعالیت‌های انجمن، اظهار کرد: درمان مشاوره، پیشگیری، توانبخشی و مراقبت روزانه، آموزش سالمندیاری و خانواده، حمایت از افراد مبتلا، اهدا کمک‌های خیریه و .... بخشی از فعالیت‌های انجمن آلزایمر ایران است.


به گفته صالحی، انجمن آلزایمر ایران دو دوره نیز به مدت هشت‌سال جز هیئت‌مدیره انجمن جهانی بوده است، طوریکه توانسته در سه کرسی کمیته علمی جهانی نیز حضور فعال داشته باشد.


موسس و مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران، تاکید کرد: پیشگیری بهتر از درمان است، چراکه اگر بیماری آلزایمر، یک سال زودتر تشخیص داده شود، پنج سال بیماری به تعویق خواهد افتاد. از طرفی، می‌توان از زمان کودکی نیز فرایند این بیماری را تشخیص داد و در راستای پیشرفت آن، پیشگیری کرد.



پایان خبر//