بازگشت به صفحه اخبار
یکشنبه 11-04-1402
دسته بندی: بازی و سرگرمی , بین المللی ,

علاقمندی کشور ازبکستان به اسباب‌‌بازی‌های‎‌ ایرانی

قدرت اف وزیر سرمایه‌گذاری صنعت و تجارت ازبکستان از استقبال کشورش از سرمایه‌گذاری ایران در صنعت اسباب‌بازی این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، در نشستی که روز گذشته در سالن آی هیت واقع در محل نمایشگاه بین المللی تهران و به صورت آنلاین برگزار شد، جمعی از تولیدکنندگان کشور در خصوص افزایش تجارت اسباب ‌بازی با کشور ازبکستان، تولید مشترک و صادرات به دیگر کشورها به بحث و تبادل نظر پرداختند.
حضور در نمایشگاه‌های تخصصی دو کشور و برگزاری جلسات B2B میان سرمایه‌گذاران و تولید‌کنندگان از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود. آقایان حبیب نژاد از دفتر صنایع خلاق و ورزشی وزارت صمت، نخ چی مدیر شرکت مهارت افزا ،قاسمی از شرکت مک توی، عیوضی از شرکت زرین تویز، مطلق از شرکت تک تویز به همراه آقای رفیع مدیر آی هیت از جمله نفرات شرکت کننده در این نشست بودند. 

ازبکستان ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به بازار اصلی اسباب بازی ایران را دارد 

لازم به ذکر است کشور جمعیت ازبکستان در حدود 36 میلیون نفر است که شصت درصد جمعیت آن را افراد زیر سی سال تشکیل می‌دهد و به طور میانگین سالانه یک میلیون نوزاد در این کشور متولد می شود.
به همین دلیل تهیه اسباب بازی برای کودکان و هم چنین پر کردن اوقات فراغت نوجوانان از اولویت های اصلی مسئولان این کشور بوده که ایران می تواند از این شرایط به عنوان فرصتی مناسب برای صادرات صنعت اسباب بازی خود استفاده کند.
گفتنی ست ازبکستان یکی از 9 کشوری ست که می تواند با تعرفه صفر صادرات به کشورهای اروپایی انجام دهد که این امر یکی از فرصت های مناسب سرمایه گذاری در این کشور محسوب می شود.

انتهای خبر//