بازگشت به صفحه اخبار
چهارشنبه 16-06-1401
دسته بندی: تصویری

وب گردی باعث ایجاد افسردگی در نوجوانان می‌شود

آسیه اناری دکتری روانشناسی بالینی کودک و نوجوان و نایب رئیس انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان در گفتگوی اختصاصی با پایگاه تحلیلی خبری آزنیک در خصوص تاثیرات کرونا بر  کودکان و نوجوانان گفت: بیماری کرونا  بر روی تمام گروه های سنی تاثیرات منفی خود را گذاشته است. اما به دلیل آنکه نوجوانان در حال گذار از سنین کودکی و ورود به دوران بزرگسالی هستند و در این دوران است که هویت شخصی و اجتماعی افراد شکل می گیرد؛ به نظر من این دسته از افراد جامعه در دوران کرونا بیشترین آسیب ها را متحمل شده اند. کرونا باعث وب گردی در نوجوانان شد و وب گردی باعث ایجاد افسردگی در نوجوانان می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، آسیه اناری در ادامه این گفتگوی افزود: از مهم ترین آسیب های کرونا می توان به استفاده  بیش از اندازه نوجوانان از فضای مجازی اشاره کرد. کودکان و نوجوانان به دلیل دنبال کردن کلاس های درسی، فعالیت های آموزشی، فرهنگی و ورزشی در فضای مجازی، مجبور به استفاده از اینترنت شدند. متاسفانه  استفاده از اینترنت فقط به مبحث آموزش در میان نوجوانان ختم نشد.
 
نایب رئیس انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجواندرادامه بیان کرد: کودکان و نوجوانان در این روند به استفاده از بازی های آنلاین و پلت فرم های اجتماعی روی آوردند، درنتیجه وب گردی درمیان آنها به شدت رواج پیدا کرد. این وب گردی های به افزایش احساس تنهایی، افزایش افسردگی، استرس و اضطراب و در نهایت به کاهش سطح تعاملات اجتماعی و کاهش اعتماد به نفس کودکان و نوجوان منتهی شد...
 
در ادامه شما را به دیدن صحبت های دکتر آسیه اناری، دکتری روانشناسی بالینی کودک و نوجوان و نایب رئیس انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان  دعوت می کنیم.
 
 
انتهای پیام//