شاد به کمک دانش آموزان ایرانی خارج کشور می آید
رییس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور گفت: مدرسه مجازی ایران برای بازماندگان از تحصیل و دانشآموزان ایرانی مقیم خارج از کشور به زودی راهاندازی میشود. برخی ایرانیان خارج از کشور در محدودههایی حضور دارند که مدرسه ایرانی وجود ندارد. بنابراین بواسطه این سامانه مجازی میتوانند از ظرفیت مدرسه ایران به صورت آنلاین و آفلاین مانند شبکه شاد استفاده کنند و شاد به کمک دانش آموزان ایرانی خارج کشور می آید.
به گزارش
پایگاه تحلیلی خبری آزنیک به نقل از ایرنا، مهدی فیاضی افزود: وزیر
آموزش و پرورش برای راه اندازی مدرسه مجازی ایران به منظور تحصیل دو گروه دانشآموزان بازمانده از تحصیل و ایرانیان مقیم خارج از کشور تاکید دارد.
وی ادامه داد: برخی ایرانیان خارج از کشور در محدودههایی حضور دارند که مدرسه ایرانی وجود ندارد. بنابراین بواسطه این سامانه مجازی میتوانند از ظرفیت مدرسه ایران به صورت آنلاین و آفلاین مانند شبکه شاد استفاده کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برخی قابلیتهای جدید مانند امکان تعاملی بودن به سامانه مدرسه ایران افزوده شده است. این قابلیت ها به زودی می شود که مورد استفاده فرزندان ایرانی مقیم خارج از کشور قرار گیرد.
فعالیت حدود هزار نفر کادر در مدارس ایرانی خارج از کشور
فیاضی درباره تعداد معلمان خارج از کشور اظهار کرد: حدود هزار نفر کادر در مدارس ایرانی خارج از کشور مشغول فعالیت هستند. از این میان حدود صد نفر از معلمان اعزامی هستند. همچنین حدود ۳۰۰ نفر آنها هم معلمانی هستند که به صورت تبعی یا اقامت در آن کشور حضور دارند و مدارس هم از علم آنها بهره مند میشود.
وی افزود: حدود ۴۰۰ نفر از معلمان مدارس ایرانی خارج از کشور با سابقه و با تجربه و با حرفه معلمی آشنا هستند. آنها شغل معلمی دارند و در مدارس کار می کنند. همچنین ۶۰۰ نفر دیگر معلمان محلی هستند و از ایرانیان مقیم آنجا که دانشجو یا علاقمند هستند. از این عزیزان به صورت پاره وقت استفاده می شود و آنها آموزش درسهایی را در کلاس درس به عهده می گیرند.
راهاندازی «مدرسه مجازی ایران» برای دانشآموزان خارج از کشور
رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: همچنین یک سری از این ۶۰۰ نفر هم کادر پشتیبانی مدارس هستند. یک ظرفیت دیگری هم برای جبران معلم کسری وجود دارد . این روش آموزش ترکیبی و آمیخته است که در دوران کرونا تمرین شد.
فیاضی ادامه داد: برخی از مدارس بهترین معلمان داخل ایران را انتخاب می کنند و به صورت مجازی یا ویدئو کنفرانس برای دانش آموزان کلاس درس را قرار می دهند. این ویدئوها می تواند در اختیار سایر دانشآموزان هم قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: تدریس معلم به صورت حضوری نیست. اما با توجه به اینکه در دوران کرونا همه به این نوع آموزش عادت کردهاند، به این وسیله جبران کمبود معلم به صورت آنلاین یا آفلاین با بهترین معلمان داخل ایران رفع میشود. البته این هم به همت مدیر مدرسه و انجمن اولیا و مربیان بستگی دارد که کمبود معلم را جبران کنند.
بنا بر این گزارش، در حال حاضر حدود ۸ هزار و ۵۰۰ دانشآموز وجود دارد که در ۷۶ مدرسه جمهوری اسلامی در خارج از کشور تحصیل می کنند. همچنین تعداد هزار و ۶ نفر معلم در مدارس خارج از کشور مشغول کار هستند. این معلمین در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین و تربیت ۶ ساحته دانش آموزان تلاش می کنند.
هر دانش آموز باید پس از پایان تحصیلات یک مهارت آموخته باشد
سند تحول بنیادین براساس نظر کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش تدوین شده است.
براساس محتوا و متن این سند، پرورش دانش آموزان در ۶ ساحت انجام می شود. ساحت های تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی، تربیت اقتصادی و حرفهای، تربیت علمی و فناوری، تربیت اجتماعی و سیاسی، تربیت زیستی و بدنی و تربیت زیباییشناختی و هنری می تواند انسان و در نهایت جامعه را برای رسیدن به کمال مطلوب هدایت کند.
همچنین در سند تحول بنیادین اعلام شده که هر دانش آموز باید پس از پایان تحصیلات خود در آموزش و پرورش یک مهارت آموخته باشد تا از این طریق بتواند کسب درآمد کند.
انتهای پیام//