بازگشت به صفحه اخبار
دوشنبه 03-05-1401
دسته بندی: تصویری , نگاه ویژه ,

رضا فیاضی: موچولو برای تمامی کودکان سندرم داون نماد خوبی خواهد بود

در همایش فرصت کودکی  از موچولو، اولین عروسک کودکان سندروم داون جهان و پایگاه خبری آزنیک، رونمایی شد. در این همایش از رضا فیاضی نیز به پاس تلاش های وی درعرصه سینما و تلویزیون قدردانی شد.

فیاضی دراین همایش گفت: هنر ذات و کارش کمک کردن و روشنگری در امور خیر و یاری رساندن به افراد نیازمند است. هنرمندان افراد را تشویق به مشارکت در مسئولیت های اجتماعی می کنند.  یک هنرمند باید بتوانند درد جامعه بخصوص مشکلات کودکان سندروم داون را درک کند. من حدود2 سال با کودکان سندروم داون بعنوان مربی تئاتر کار کردم. در این 2 سال لحظات خوب و شیرینی را در کنار این کودکان گذراندم. اما از طرف دیگر متوجه شدم که مشکلات زیادی سر راه این فرشته های عزیز وجود دارد. امیدوارم همه اقشار جامعه کمک کند تا این مشکلات به کمترین حد خود برسد.

افراد با نیازهای ویژه، عضوی از جامعه هستند


رضا فیاضی بازیگر حوزه کودکان در خصوص نقش هنرمندان در قضاوت زدایی از کودکان با نیاز های ویژه بیان کرد:
معمولا هنرمندانی که دغدغه انسان و کودک دارند از رخ دادهای این چنینی بی خبر نیستند . این عزیزان در اینگونه فعالیت ها پیش قدم می شوند. آنها با حضور در کنار افراد با نیازی ویژه به دیگران این درس را می دهند که نگاه همراه با قضاوت را از خود دور کنند. افراد با نیازهای ویژه عضوی از جامعه هستند و نباید نگاهی تبعیضی و متفاوت به آنها داشته باشند.

وی در ادامه به مسئولیت های اجتماعی هنرمندان اشاره کرد و اظهار داشت: حضور هنرمندان در بحران ها و مسائل و مشکلات اجتماعی باعث اقناع درافراد جامعه می شود. اقناع در ادامه مشارکت همگانی را در پی خواهد داشت. من گوشم برای این گونه مسائل بسیار تیزاست.  به طور مثال من و همسرم 2 سال، مراسم سال تحویل را درکنارکودکان کانون اصلاح و تربیت گذرانیدم.  حضور و مشارکت هنرمندان در امور خیرخواهانه و پوشش صحیح اخبار توسط رسانه ها می تواند در قانع کردن دیگر افراد جامعه برای مشارکت های مردی نقش پررنگی را ایفا کند.
رضا فیاضی، بازیگر و نویسنده در پاسخ به پرسش خبرنگار پایگاه خبری آزنیک که چرا در آثار سینما، تلویزیون و تئاترکشور کمتربه موضوعات کودکان با نیازهای و یژپرداخته می شود، گفت: بارها گفته ام اگر مسئولی از کنارکتابخانه ای بگذرد و بوی کتاب به مشامش برسد، انسان دیگری خواهد بود. مسئولین ما متاسفانه از این حوزه شناختی کاملی ندارند. البته خود ما نیز اشتباهاتی داریم. امیدوارم در تمام سطوح جامعه و اصناف مختلف به این موضوعات توجه بیشتری شود.

امید وارم موچولو عروسک درخشانی شود


رضا فیاضی در خصوص عروسک موچولو گفت: مشتاقم این عروسک را ببینم چون من در جریان ساخت "موچولو" بودم. امیدوارم " موچولو" عروسک درخشانی شود. همچنین اطمینان دارم عروسک موچولو  برای تمامی کودکان سندرم داون نماد خوبی خواهد بود. من از حرکت های اینچنینی همیشه دلشاد می شوم.
درپایان این همایش، رضا فیاضی و عروسک موچولو با هم عکس یادگاری گرفتند.

انتهای پیام //