آموزشهای کاربردی پیش از ورود به دانشگاه به دانشآموزان ارائه شود
عضو کمیسیون آموزش مجلس میگوید در برنامه ششم توسعه به ارتقای آموزش کاربردی دانش آموزان در کشور توجه شده است و این آموزشها در اولویت کاری کمیسیون مربوطه قرار دارد.
به گزارش پایگاه خبری
آزنیک، حسین حقوردی عضو کمیسیون آموزش
مجلس بر توسعه آموزشهای مهارتمحور متناسب با نیاز کشوردر دوران تحصیلی دانشآموزان تاکید کرد. وی درگفتوگو با پانا گفت: «دراین زمینه توجه به آموزشهای
فنی و حرفهای در کشور اهمیت دارد. آموزشهای فنی و حرفهای نیاز امروز کشور است و در اولویت کاری کمیسیون آموزش و تحقیقات قرار دارد.»
این نماینده مجلس تاکید کرد: «آموزشهای فنی و حرفهای و مهارتی میتواند مشکلات کشور را حل کند. نیاز است که این آموزشها پیش از ورود به دانشگاه به دانشآموزان ارائه شود.»
آموزشهای مهارتمحور حلقه پیوند نیروی انسانی و بازار کار است
در ادامه این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: آموزشهای مهارتمحور حلقه پیوند نیروی انسانی و بازار کار است. وی گفت: «در برنامه پنج ساله ششم توسعه به ارتقای آموزش مهارتی توجه شده است. با اجرای قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفهای و مهارتی به این مهم باید دست یافت . همچنین باید بحث آموزشهای مهارتی و آموزشهای فنی و حرفهای در کشور تقویت شود.»
مهارت، عنصری کلیدی برای تحقق پیشرفت کشور است
حسین حقوردی گفت: «مهارت عنصری کلیدی برای تحقق پیشرفت کشور در حوزههای مختلف است. امروزه در کشورهای توسعهیافته به امر مهارتمحور بودن آموزش توجه ویژه میشود. این مساله باعث شده تا مهارت به عنوان یکی از عناصر کلیدی برای تحقق پیشرفتهای اقتصادی محسوب شود. در کشور ما نیز طی سالهای گذشته به امر آموزشهای مهارتی توجه شده است. حال نیاز است بیشتر از گذشته به این مساله پرداخته شود تا نیازهای کشور از همین طریق برطرف شود».
در پایان عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد:«در کمیسیون آموزش مجلس به چهاربخش آموزش توجه ویژه می شود. بخش هایی شامل: آموزش و پرورش، آموزش عالی، آموزش فنی و حرفهای و معاونت علمی ریاستجمهوری . برنامههای این بخشها با توجه به اولویت داشتن دانشبنیانها دنبال میشود.»
انتهای پیام//