بازگشت به صفحه اخبار
شنبه 12-06-1401
دسته بندی: تصویری
وزیر آموزش و پرورش:

آموزش آنلاین بعنوان مکمل در کنار آموزش حضوری باقی خواهد ماند

وزیر آموزش پرورش روز جمعه 11 شهریور ماه در دومین روز از نخستین همایش ملی آسیب‌شناسی روانی کرونا و مداخلات روانی - اجتماعی در وزارت کشور با اشاره به وارد آمدن آسیب های روحی و آموزشی به کودکان در دوران پاندمی کرونا، گفت: برای برطرف کرد این آسیب ها وزارت آموزش و پرورش تمهیدات خاصی را برای دانش آموزان آسیب دیده در نظر گرفته است.  همچنین آموزش آنلاین بعنوان مکمل در کنار آموزش حضوری باقی خواهد ماند.

دکتر یوسف نوری وزیر آموزش پرورش درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی فرهنگی پایگاه تحلیل خبری آزنیک، در خصوص این تمهیدات اظهار داشت: در بخش آموزشی، به برنامه جبران و تثبیت یادگیری پرداخته ایم. برای این کارمجتمع هایی را در تابستان راه اندازی کردیم تا دانش آموزانی که به هر دلیلی به وسایل آموزشی آنلاین دردوران کرونا دسترسی نداشتند و از تحصیل دور ماندن، بتوانند درکلاس های جبرانی و بحث های آموزشی شرکت کنند. در کنار کلاس ها جبرانی و تثبیت یادگیری، بخش های فرهنگی و تربیتی را نیز دراین مجتمع ها فعال کردیم تا دانش آموزان از زیست بوم آموزش آنلاین زمان کرونا خارج و به زیست بوم آموزش حضوری وارد شوند.
 
دکتر نوری در ادمه بیان کرد: مهم ترین وظیفه وزارت آموزش و پرورش فراهم کردن زیر ساخت های لازم آموزشی و تربیتی  در دوران پسا کرونا است. زیرساخت هایی مانند توسعه اماکن ورزشی درمدارس. به طورمثال هم اکنون تعداد 1000 فضای ورزشی درون مدرسه ای به مجموعه های آموزشی اضافه شده است. همچنین مسابقات فرهنگی ورزشی دانش آموزی کشور را تقویت کرده ایم. مرحله کشوری این مسابقات هم اکنون در اردوگاه فرهنگی ورزشی شهید چمران رامسر درحال برگزاری است.
 

اطلاعات سامانه نماد

 
وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس آمار و اطلاعات بدست آمده از سامانه نماد، در حال حاضر ارائه خدامات آموزشی و پرورشی به دانش آموزان نیازمند توسط وزارت آموزش و پرورش 2 برابر شده است.
اما با این وجود،نیازمند کمک و مشارکت خیریه ها و سازمان های مردم نهاد برای تحقق برنامه های آموزشی و پرورشی در دوران پسا کرونا و دردوران آموزش های حضوری هستیم.
 
دکتر نوری درباره سرنوشت  اپلیکیشن های آموزش غیر حضوری که دانش آموزان در دوران شیوع بیماری کرونا از آنها استفاده می کردند، اظهار داشت: بر اساس مطالعات، آموزش های مجازی به صورت یک آموزش مکمل در کنار آموزش عمومی و حضوری دانش آموزان دیده شده است. دانش آموزان تمایل دارند با همسالان خود، گروه های اجتماعی را تجربه کنند. آنها به دلیل نیازهای روانشناختی و فرهنگی و همچنین حضور در رقابت ها به اینگونه فضا ها نیاز دارند. ازاین رو آموزش و پرورش در دوران پسا کرونا و بازگشایی مدارس باز هم از اپلیکیشن شبکه ملی شاد بهره خواهد برد.
 
 
انتهای پیام//