بازگشت به صفحه اخبار
چهارشنبه 16-06-1401
دسته بندی: تصویری

خانواده‌ها در برابر آسیب‌های اجتماعی مسلح نیستند

آسیب‌های اجتماعی به گروهی از نابسامانی‌ها و ناهنجاری‌های رفتاری افراد چه به‌صورت فردی و یا جمعی گفته می‌شوند که ریشه در بی‌نظمی‌ها، کژ کارکردی‌های پدیده‌های اجتماعی و پیامدهای نامطلوب آن‌ها دارد. امروزه آسیب های اجتماعی به عنوان یک معضل بسیار جدی، سلامت جوامع را تهدید می کند. در این میان اگر خانواده به عنوان نخستین نهاد اجتماعی بتواند فرآیند جامعه پذیری و کنترل اجتماعی را به صورت مناسب و سالم اجرا کند، می توان انتظار داشت فرزندانی که در چنین خانواده ای رشد می یابند،در آینده شهروندان قانونمندی باشند. دکتر مصطفی راستینه در این خصوص اعتقاد دارد خانواده ها در برابر آسیب های اجتماعی مسلح نیستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، دکتر مصطفی راستینه رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی، بر لزوم شروع آموزش های تربیتی و پرورشی برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی از بدو تولد و از درون کانون تاکید کرد. وی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی آزنیک گفت: امروزه شاهد پدیده های مختلف نوظهوری در آسیب های اجتماعی هستیم . متاسفانه خانواده ها درآسیب های اجتماعی  مسلح نیستند و نمی دانند این آسیب ها می تواند چه پیامدها خطرناکی برای فرزندان و خودشان داشته باشد.
 

 آموزش های شهروند محوری

 
دکتر راستینه در خصوص اقدامات نهاد های و سازمان ها در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار داشت: شهرداری ها با ایجاد سراهای محله اقداماتی خوبی را در این راستا انجام داده اند. به طور مثال شهرداری تهران تعداد 354 سرای محله را راه اندازی کرده است. اما متاسفانه در مباحث آموزشی بر پایه شهروند محوری نتوانسته است کاری انجام دهد....
 
در حاشیه برگزاری نخستین همایش ملی «آسیب شناسی روانی کرونا و مداخلات روانی_ اجتماعی» پایگاه تحلیلی خبری آزنیک در خصوص راهکار های جلوگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه، بخصوص در میان کودکان و نوجوانان، گفتگویی با رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی کشور انجام داده است که مشروح آن را ملاحظه می کنید.
 
 
انتهای پیام//