بازگشت به صفحه اخبار
دوشنبه 01-12-1401
دسته بندی: تصویری , مسئولیت اجتماعی ,
رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی ایران:

رونمایی از ویژه‌نامه مسئولیت اجتماعی

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی ایران از رونمایی ویژه‌نامه مسئولیت اجتماعی خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آزنیک، محمود اولیایی در حاشیه نشست کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار آزنیک، اظهار کرد: هدف از نشست امروز، تقدیر از فعالان تدوین استاندارد مسئولیت اجتماعی (ISO 26000) بود که از دستگاه‌های مختلف کشور حضور داشتند و ما به نمایندگی از کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق از این عزیزان خواهش کردیم تا در خدمتشان باشیم که هم از این بزرگواران که در دو سال گذشته در تدوین این استاندارد زحمت کشیدند تقدیری صورت بگیرد و همچنین از ویژه‌نامه مسئولیت اجتماعی نیز در این نشست رونمایی شد.

وی در ادامه افزود: جمع امروز، جمع پر انرژی‌ای از نمایندگان دستگاه‌های مختلف بود که امیدوارم انشالله راه این جمع ادامه پیدا کند و بتوانیم مفهوم مسئولیت اجتماعی بنگاهی را در سطح کشور با کمک این عزیزان بیش از پیش توسعه دهیم.

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این سوال که در کمیسیون مسئولیت اجتماعی تا چه اندازه به کودکان به خصوص کودکان با نیازهای ویژه توجه می‌شود، گفت: بخشی از مسئولیت اجتماعی بنگاهی موضوع امور خیر و ان‌جی‌او ها هستند. ما از سازمان‌های مردم نهاد در جلسات کمیسیون دعوت کردیم و حضور و ارتباط‌ آن‌ها را با دستگاه‌های مختلف برقرار کردیم. به عنوان مثال در زمینه کودکان معلولان جسمی و توان یابان جسمی حرکتی اقداماتی انجام شده است و الان ارتباط آن‌ها را با صنعت پتروشیمی برقرار کردیم، اما باید اذعان کرد که مسئولیت اجتماعی بنگاهی صرفا این موضوع نیست و طبیعتا چتر بسیار گسترده‌تری دارد. ما در حد توان سعی کردیم به موضوعات انجمن‌های مردم نهاد بپردازیم و همینطور ارتباطات خوبی با شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه ایجاد کردیم که بتوانیم بخش خصوصی کشور را از فعالیت‌های موسسات خیریه‌ای و ان‌جی‌او ها چه در حوزه کودک و چه در سایر حوزه‌ها آگاه کنیم.


انتهای پیام//